کرسی های تلاوت قرآن به صورت ثابت در خراسان جنوبی برگزار می شود

عباس زاده گفت: با همکاری دستگاه های متولی کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری به صورت ثابت در استان برنامه ریزی تا تبدیل به برند خراسان جنوبی شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۲ بهمن) در جلسه بررسی برگزاری کرسی های تلاوت در خراسان جنوبی اظهار کرد: در استان از کرسی های تلاوت قرآن استقبال می شود و هیچ مخالفتی برای اینگونه برنامه های معرفتی و دینی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خواستار برگزاری منظم کرسی های تلاوت قرآن در  مرکز استان شد و افزود: با وجود قاریان برجسته کشوری هر ماه می توانیم محفل قرآنی داشته باشیم و آن را تبدیل به یک برند کنیم.

عباس زاده با بیان اینکه قرآن باید با گوشت و پوست ما عجین شود، افزود: حضور خانواده ها به همراه فرزندانشان در محافل قرآنی برکات زیادی داشته و موجب پیوند دانش آموزان و انس با قرآن می شود که به طرز شگفتی در آینده و زندگی آنها تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ قرآنی در استان خراسان جنوبی شد و گفت: با وجود هجمه های فرهنگی دشمن باید مباحث تربیتی و معنوی جدی گرفته شود، وجود ۳۵ هزار دانش آموز پسر و ۳۰ هزار دانش آموز دختر در بسیج دانش آموزی استان ظرفیت خوبی برای رونق محافل قرآنی است.


وی تصریح کرد: هیچ وجودی در عالم بالاتر و ارزشمندتر از قرآن نیست و احترام به کلام نور نیازمند ساختار و برنامه ریزی دقیق است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه گریزی به تامین هزینه های اجرای پروژه کرسی های تلاوت قرآن به صورت ثابت در استان زد و گفت: سازمان فرهنگی شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خراسان جنوبی هزینه محافل قرآنی را تامین خواهند کرد.

گفتنی است برای برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در حسینیه جماران بیرجند به صورت ثابت دستگاه های استانداری،  شهرداری، هیئت رزمندگان اسلام،  بسیج دانش آموزی و هیئت روضه الشهداء همکاری خواهند شد.


در این جلسه در خصوص برگزاری دوره های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1745715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha