رقابت ۴۸ تازه مسلمان در مسابقه «راس الخیمه قرآن کریم» امارات

۴۸ تازه مسلمان از ۹ کشور چهان در بیست و دومین دوره مسابقات جایزه قرآن کریم راس الخیمه به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، در بیست و دومین دوره مسابقات جایزه قرآن کریم راس الخیمه که ماه گذشته با حضور ۲۱۶۹ شرکت کننده مرد و زن برگزار شد، ۴۸ تازه مسلمان از ۹ کشور جهان نیز در آن به رقابت پرداختند.

از این تعداد ۴۶۲ شرکت کننده از ۵۶ ملیت با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف به دور نهایی این جایزه راه یافتند.

احمد محمد الشحی، مدیرکل بنیاد راس الخیمه برای قرآن کریم و علوم آن، گفت: امارات میهن مدارا و همزیستی است و بیش از دویست ملیت از کشورهای مختلف جهان در با هم زندگی می‌کنند. مشارکت تازه مسلمانان در این جایزه، ارزش‌های مدارا، همزیستی و پرورش استعدادها را نشان می‌دهد و مشارکت این گروه تازه مسلمان، تصویری روشنگرانه از تساهل دین اسلام و ارزش‌های معتدل آن را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه، شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان تازه مسلمان در شاخه‌های مختلف اعم از زن و مرد در هر سنی بوده‌ایم تا این جایزه زمینه درخشانی برای رقابت، خلاقیت و تعالی باشد.

دکتر احمد ابراهیم سبیعان الطنیجی، دبیر کل جایزه قرآن کریم راس الخیمه و رئیس کمیته عالی سازماندهی، گفت: این جایزه همواره مشتاق است فرصت‌های مشارکت را برای تازه مسلمانان از همه ملیت‌ها فراهم کند

وی تاکید کرد: این تعداد شرکت کننده در مسابقه جایزه راس الخیمه، نشان دهنده ارزش‌های مدارا و همزیستی در امارات است.

وی تأکید کرد: تازه مسلمانان که تعداد آنها ۴۸ شرکت کننده شامل ۳۸ زن و ۱۰ مرد از ۸ کشور به نام های: غنا، اوگاندا، کامرون، مصر، نپال، فیلیپین، چین، سریلانکا و خود امارات بودند، در طول شرکت خود ابراز خوشحالی کردند و  ما از مسئولان خود برای فراهم کردن فرصت و حمایت مستمر از آنان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 1745829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha