کنگره ۲۴هزار شهید تهران/ پروازی که اقتدار ایران را تصویر کرد

مراسم نهایی و اصلی کنگره ۲۴هزار شهید تهران روز یازدهم بهمن ماه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با رزمایش بزرگ کمک مومنانه، همدلی و مواسات به نیت ۲۴هزار شهید پایتخت آغاز شد و با برگزاری یادواره شهدای مداح و رونمایی از سمفونی شهدای پایتخت در تالار وحدت ادامه یافت.

در همین ایام شاهد آن بودیم که کالبد شهری نیز رنگ و بوی شهدایی گرفت و معابر شهری مزین و معطر به عکس و نام ۲۴هزار شهید پایتخت شد.

تصاویری گویا با ذکر نام شهید؛ تصاویری که گویای روزهایی است که فرزندان وطن، ساده و بی آلایش برای دفاع از حق و حقیقت پای در میدان جهاد گذاشتند و پرواز کردند تا ایران مقتدر بماند.

برگزاری دهها یادواره شهید؛ یادواره شهدای ارتش، سپاه و بسیج، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و یادواره شهدای دانش آموز، طلاب و روحانیون و صدها شهید دیگری که از ارگان ها و نهادهای مختلف برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی رفتند و یاد و خاطرشان تا همیشه تاریخ جاودان ماند.

عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، کاشت ۲۴هزار نهال در بوستان های پایتخت به نیت ۲۴هزار شهید گلگون کفن، اعتکاف ۲۴هزار دانش آموز و نوجوان در پایتخت ام القرای جهان اسلام و دهها یادواره شهدای میدانی که در سطح شهر و در مناطق مختلف با حضور مردم برگزار شد تا پاس بدارند ایثارگری فرزندان میهن را و قوت قلبی باشند برای خانواده های معزز شهدا.

بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی و رونمایی از کتاب شهدا و دفاع مقدس از دیگر اقداماتی است که در مدت زمان برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان،  پویش ۲۴۰۰۰ ختم قرآن به نیابت از ۲۴۰۰۰ شهید، رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب مربوط به کارنامه‌های عملیاتی و مربوط به زندگی‌نامه شهدا و تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان، تالیف حدود ۲۰۰ آثار فرهنگی هنری و رسانه‌ای و دیجیتال و رونمایی از آثار فاخر هنری بنام سمفونی ساحت حماسه برگزار می شود.

و اما کنگره ۲۴هزار شهید تهران با اجتماع اقشار مختلف مردم در روز ۱۱ بهمن ماه و در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی پایان می یابد. اما پایتخت تهران همچنان شهر شهدا خواهد ماند چراکه یاد و نام و ایثارگری شهدا در قلب و روح تک تک انسان های آزاده نقش بسته است.

همه باید تلاش کنیم یاد، نام و خاطره و فرهنگ شهدا زنده نگه داشته شود. امام عزیزمان فرمود: اگر یک ملتی شهادت را سعادت خود بداند آن ملت شکست ندارد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که اگر در یک جامعه شهادت طلبی شد سرمشق و سرلوحه شد، آن جامعه همیشه و همواره سربلند است.

از ۲۴هزار شهید پایتخت ۵هزار و ۶۰۰ شهید دانش آموز، ۲هزار و ۵۰۰شهید اصناف و بازاریان و کسبه، ۵۸۰ شهید طلبه و روحانی ، ۵۶۱ بانوی شهیده داریم که آخرین آن‌ها شهید فائزه رحیمی دانشجوی دانش دانشگاه فرهنگیان و نیروی جهادی در گروه های جهادی بود که در حادثه تروریستی کرمان به‌شهادت رسید.

کد خبر 1745886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha