انتخابات جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم است

نماینده ولی فقیه در لرستان انتخابات را جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم عنوان کرد و گفت: انتخابات سبب اقتدار ملی می شود و اقتدار ملی امنیت را به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۳بهمن) در اجتماع نیروهای مومن و انقلابی با محوریت حماسه حضور حداکثری، اظهارداشت: در طول چهل سال عمر انقلاب اگر در جاهایی موفق نبودیم چون از دستورات و معارف الهی فاصله گرفتیم.  

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اگر کسی در مسیر رضای خداوند و خدمت گزاری به مردم حرکت کند اجر آن بی کران و پر فضیلت است.  

وی عنوان کرد: انقلاب از زمان مشروطه تا مبارزات شهید مدرس، وقایع سال ۱۳۳۲ و نهضت ۱۵ خرداد تا ۲۲ بهمن برای این بود که مجلسی شکل بگیرد که عصاره فضائل ملت باشد و منافع ملت سرلوحه کارهایشان باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد:  در نظام جمهوری اسلامی از ۲۲ بهمن به بعد به خواست مردم توجه شد و اراده و عزم مردم حاکمیت پیدا کرد و نظامی شکل گرفت که پایه آن بر دوش مردم استوار گشت.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: انتخابات اساس مردم سالاری است و اگر انتخابات نباشد دیکتاتوری و استبداد شکل می گیرد.  

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه انتخابات جلوه ای از حاکمیت و اراده مردم است و رابطه مردم با حاکمیت را انتخابات مشخص می کند، عنوان کرد: انتخابات به جامعه تزریق امید می کند برای رفع مشکلات و تزریق خون تازه ای به کالبد نظام است.  

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انتخابات بر سرمایه اجتماعی نظام می افزاید، ادامه داد: انتخابات سبب اقتدار ملی می شود و اقتدار ملی امنیت را به وجود می آورد.  

وی خاطرنشان کرد: عالی ترین جلوه مشارکت که امنیت آور و امنیت ساز است همان انتخابات است مه با حضوری حداکثری و پر شور برگزار شود.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه جایگاه نمایندگان مجلس را باید تبیین کرد و افرادی شایسته را باید انتخاب کرد، گفت: باید افرادی که توانایی لازم را دارند، اشراف برای حل مشکلات مردم در عرصه های مختلف دارند، دشمن ستیز، فتنه ستیز و کسانی که اهل صداقت، اخلاص در کار، ولایتمدار، با تقوا و بصیر، کسانی که ارزشی عمل کنند و نسبت به مسائل داخل و خارج آگاه باشند، انتخاب شوند.  

وی مدیر و مدبر بودن، شجاع و با تدبیر بودن را از دیگر ویژگی هایی عنوان کرد که در انتخاب نمایندگان مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.  

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت دستاوردهای انقلاب و فراهم ساختن زمینه مشارکت حداکثری بیان کرد: از قومیت گرایی و ایجاد دو قطبی در انتخابات دوری شود.

کد خبر 1745986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha