ارائه طرح ایجاد دهکده احرار در نزدیکی سرزمین‌های اشغالی/ شاهد تجمع اعتراض هنرمندان نسبت به جنایات صهیونیست‌ها خواهیم بود

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین از تدوین طرح ایجاد دهکده احرار در جنوب لبنان خبر داد و گفت: این دهکده محلی برای تجمع اعتراضی هنرمندان مردمی که مخالف نژاد پرستی و جنایات ضدبشری هستند، خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۴ بهمن ماه) با حضور اعضای کارگروه و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

 عشرت شائق در این نشست با اشاره به اینکه فراهم کردن بسترهای لازم در راستای ایجاد همسویی میان هنرمندان دنیا نسبت به موضع گیری های ضدصهیونیستی دارای اهمیت است، گفت: بر این اساس در گفتمان هنری خود باید بر فصل مشترک دفاع از مظلومان و حق تاکید کنیم.

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین، اظهار کرد: بدون شک همگان اعتقاد دارند استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای توقف نسل کشی و جنایات جنگی در غزه می تواند راهکار خوبی باشد زیرا همه فرهنگ های دنیا با تکیه بر مولفه هنر، می توانند مفاهیم مشترک را درک کنند.

وی در این زمینه ادامه داد: بر این اساس در کمیته های مختلف کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین بحث و تبادل نظر صورت گرفت از این رو پیشنهاد ایجاد دهکده احرار در جنوب لبنان ارائه شد.

شائق افزود: این دهکده محلی برای تجمع هنرمندان، بازیگران، مردم و صاحبان سرمایه است؛ به عبارتی محلی برای تجمع اعتراضی هنرمندان مردمی که مخالف نژاد پرستی و جنایات ضدبشری هستند، خواهد بود.

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه در طرح پیشنهاد فعالت دائمی برای این دهکده پیش بینی شده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فیلم، تئاتر و موسیقی، نمایشگاه نقاشی و مجسمه سازی و غیره از جمله محورهای فعالیت این دهکده خواهد بود.

وی بیان کرد: بر این اساس باید لوکیشن های خاص هنری، سالن سینما و حتی کنسرت در این دهکده ایجاد و احداث شود.

شائق با یادآوری اینکه برای ساخت این دهکده افرادی اعلام آمادگی کرده و داوطلب شده اند، بیان کرد: نباید فراموش کرد این دهکده مردمی ایجاد خواهد شد از این رو تاکید بر این مولفه دارای اهمیت دوچندان است.

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین با تاکید بر اینکه برای ایجاد چنین دهکده ای نیاز به حمایت و اقدامات مشترک میان دو کشور ایران و لبنان و همچنین حزب الله است، تصریح کرد: نزدیکی این دهکده به سرزمین های اشغالی، بستر مهمی برای ساخت و تولید آثار هنری است که می تواند واقعیت جنایات رژیم اشغالگر قدس را نشان دهند؛ به عبارتی ایجاد دهکده احرار، تسهیل گر شفاف سازی نسبت به جنایات ضدبشری اسرائیلی ها در فلسطین خصوصا غزه بوده که از طریق قالب های هنری انجام می شود.

گفتنی است، اعضای کارگروه و حاضران در این نشست نیز، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص ضرورت ایجاد دهکده احرار را بیان کردند./

کد خبر 1746095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha