عزت و اقتدار کشور در مشارکت حداکثری در انتخابات است

حجت الاسلام علی کریمی گفت: عزت و اقتدار کشور در مشارکت حداکثری در انتخابات است خیلی مهم و ضروری است و مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۶ بهمن ماه)  حجت الاسلام علی کریمی در خطبه های نماز جمعه آسمینون، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوای الهی راه برون رفت از مشکلات فردی و اجتماعی است و رعایت تقوا در زندگی به عنوان شرط اصلی بندگی و عبودیت الهی محسوب می شود.

امام جمعه آسمینون بیان کرد: ماه رجب، ماه صفا دادن به دل و طراوت بخشیدن به جان است ماه توسل، خشوع، ذکر توبه، خودسازی، پرداختن به زنگارهای دل و زدودن سیاهی ها و تلخی ها از جان است.

وی ابراز کرد: یکی از عبادت های بزرگ و سازنده، اعتکاف در مسجد و خانه خداست اعتکاف عبادتی خالص برای خدا در خانه خدا با انجام دادن کارهایی که خود خدا دستور داده اثر آن بسیار زیاد است و بهترین نوع اعتکاف این است که معتکف مشغول عبادت باشد، نماز و قرآن بخواند.

حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: آن هایی که معتکف می شوند بعد از سه روز احساس می کنند که سبک می شوند ایمان شان افزایش می یابد، ارتباطشان با خدای متعال بیشتر می شود اما باید مواظب باشند که شیطان به تدریج این آثار را از انسان نگیرد.

خطیب جمعه آسمینون با تسلیت وفات حضرت زینب (س)، عنوان کرد: ارزش و عظمت زینب کبری(س) به دلیل موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است.

وی ادامه داد: کار، تصمیم و نوع حرکت به آن حضرت این طور عظمت بخشید که هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا و هم موقعیت حوادث بعد از شهادت امام حسین(ع) را شناخت.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی زینب کبری (س) نشان دهنده این است که زن در حاشیه تاریخ نیست البته انقلاب ما انقلاب زینبی است از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش ها را در این انقلاب ایفا کرده اند.

امام جمعه آسمینون با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر، بیان کرد: از منظر اسلام همه روزها روزهای عادی هستند به خودی خود نه مبارک هستند نه نحس در حقیقت به دلیل حوادثی که در آنها اتفاق افتاده است اما در این میان برخی روزها، روزهای مبارک و با سعادتی هستند و قرآن از آنها به ایام الله تعبیر می کند پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ از ایام الله است.



وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: عزت و اقتدار کشور در مشارکت حداکثری در انتخابات است خیلی مهم و ضروری است و مشارکت مردم در انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست، مظهر احقاق حق، اقتدار ملی، نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکاء حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله، مهم‌ترین ارکان حفظ و بقای نظام انقلابی است.

کد خبر 1746299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha