اعتکاف ۱۵هزار مازندرانی در ۳۳۳مسجد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اعتکاف نماد دینداری امت اسلامی است، گفت: پانزده هزار مازندرانی در ۳۳۳مسجد استان معتکف شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری در خطبه های این هفته مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: باز خودم و شما نمازگزاران را به تقوا، استغفار و توبه سفارش و توصیه می کنم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در خصوص امیرالمومنین حضرت علی (ع)، افزود: آنچه در سرلوحه نامه اعمال افراد با ایمان می نویسند محبت علی بن ابی طالب است.

حجت الاسلام محمدی لائینی به برگزاری اعتکاف رجبیه در ۳۳۳مسجد استان مازندران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵هزار نفر در استان معتکف شده اند.

وی بااشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، تصریح کرد: علم این بانوی بزرگ اسلام همانند ائمه اطهار(علیهم السلام) لدنی است و برای بشریت یک حسین(ع) دوم بوده است و به اندازه آن حضرت در قیام و انقلاب سهم و نقش داشتند و برای رهنمایی بشر جهت حرکت در مسیر آزادی اثرگذار بوده اند.

خطیب جمعه ساری به حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و گفت: در عظمت این حماسه بزرگ و تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از این حماسه یاد و از مردم قهرمان این شهر تشکر کردند.

وی ادامه داد: مردم آمل نشان دادند که نه تنها مردم این شهر بلکه سایر ملت ایران هیچگاه پذیرای منافقینی که دستشان به خون فرزندان این ملت آغشته است، نخواهند بود و با قدرت در برابر هرگونه فتنه‌گری دشمنان ایستادگی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: در مسئله منابع طبیعی که براساس عکس هوایی سال ۱۳۴۶ هر کجا لکه سبز ببینند می‌روند زمین را از دست کشاورزان می‌گیرند در صورتی که فقهای شورای نگهبان مالکیت از سال ۱۳۶۵ به قبل را قبول کردند اما قانون روی همان عکس ایستاده اگر این قانون تغییر کند بیاید ۶۵ را ملاک قرار بدهد کلی از مشکلات حل می‌شود.

وی به دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار مردمی شدن جشن های انقلاب همانند نیمه شعبان شد و گفت: دستگاه های اجرایی تسهیل گر حضور مردم برای بزرگداشت جشن های انقلاب باشند.

امام جمعه ساری به اهمیت حضور و مشارکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و افزود: دشمن برای تحریم انتخابات هزینه می کند اما مردم باید با حضور حداکثری پای صندوق های رأی حماسه ملی ماندگار را رقم بزنند.

کد خبر 1746311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha