تقوای سیاسی را مد نظر قرار دهیم/توصیه مهم امام جمعه مارگون به مردم و مسئولان

امام جمعه مارگون گفت: یک توصیه ای هم به برخی از مسئولان و مردم داشته باشم و آن اینکه خواهش دارم به خاطر منافع خود، منافع دیگران را به خطر نیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصبت، موضوع خطبه اول در رابطه با ازدواج ساده در محضر پیغمبر اختصاص داد و اظهار کرد: ازدواج ساده نمونه‌های فراوانی در تاریخ دارد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسجد نشسته بود که خانمی آمد و گفت «یا رسول الله من شوهر می‌خواهم. هیچ عیب و ایرادی ندارد که خانمی به پدر و مادرش بگوید قصد ازدواج دارم، همان طوری که خانمی آمد و گفت یا رسول الله من شوهر می‌خواهم و قصد ازدواج دارم».

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات جامعه ما این است که دختر و پسر جرات ندارند به پدر و مادرخود بگویند قصد ازدواج داریم، افزود: حجت الاسلام قرائتی ‌فرمود «وقتی به پدرم گفتم من زن می‌خواهم، گفت از این حرفا نزن تو نه پول داری نه درست را خوانده‌ای».

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: حجت الاسلام قرائتی می‌فرمود «من در قم طلبه بودم، به کاشان رفتم و در خانه نشستم و به پدرم گفتم : یکی از این سه کار را برای من انجام بده. یا تقوای حضرت یوسف را به من بده، یا مجوز گناه به من بده یا به من زن بده. پدرم گفت تقوای حضرت یوسف را بلد نیستم به تو بدهم ، مجوز گناه را هم که نمی‌توانم بدهم ، پس برایت زن می‌گیرم».

خطیب جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: برخی فکر می‌کنند دخترانشان حضرت مریم و پسرانشان حضرت یوسف هستند که می‌توانند گناه نکنند.

وی یادآور شد: پیغمبر (ص) رو به اصحاب کرد فرمود «کدام یک از شما حاضر هپاست ازدواج کند ؟ آقایی گفت من زن می‌خواهم ولی چیزی ندارم که مهریه‌اش قرار بدهم . پیغمبر فرمود قرآن بلدی؟ گفت بله، فرمود خانم حاضر هستید مهریت آموزش قرآن باشد ؟ آن خانم پذیرفت و پیامبر خدا آن دو را به عقد یکدیگر درآورد».

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید «زنی که مهریه‌اش را ببخشد، با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور می‌شود» و این موضع بیانگر این است که بنا نیست زندگی بر پایه مهریه استوار باشد، بلکه اگر انسان در زندگی دین، ایمان، صداقت و امانتدار باشد این زندگی استوار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: در دوران ما ازدواج آسان از بین رفته و متاسفانه ازدواج‌های پرهزینه فراگیر شده، یعنی شما در روستاها هم جهیزیه‌های آنچنانی می‌بینید، وسایل خارجی در همه خانه‌ها موجود است علیرغم اینکه مقام معظم رهبری (حفظ الله) این همه بر کالاهای ایرانی تاکید کرده است.

وی گفت: پدر مرحوم علامه مجلسی شاگردی داشت که خیلی درسش خوب بود ولی آنقدر فقیر بود که لباس کهنه و مندرس می‌پوشید و در آخر کلاس می‌نشست، او جوانی بود که از مازندران به اصفهان رفته بود تا درس بخواند، گاهی شب‌ها گرسنه می‌خوابید ولی وقتی از آن عقب کلاس اشکال می‌کرد، ملا محمد تقی می‌فهمید این جوان عالم است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: ملا محمد تقی مجلسی این جوان را شناسایی کرد و او را خواست گفت «تو زن داری؟ گفت من هیچ چیزی ندارم، فرمود اگر من دختر خوبی برایت پیدا کنم که با ایمان و باسواد باشد و نیازی به مال نداشته باشد، حاضر هستی با او ازدواج کنی؟ جوان گفت بله آقا جان. محمد تقی مجلسی دختر زیبا، عفیف و باسوادی داشت که حتی گاهی در مباحث علمی به پدر کمک می‌کرد، نام این دختر آمنه بود».

امام جمعه شهرستان مارگون  ادامه داد: «علامه مجلسی به خانه آمد و به آمنه خانم گفت دخترم اگر کسی پیدا شود که مومن، متدین، جوان و عفیف اما بی‌پول باشد با او ازدواج می‌کنی؟ گفت مگر پول ملاک زندگی است؟! بله قبول دارم. علامه مجلسی خطبه عقد را جاری کرد و آمنه بیگم را به ملا صالح مازندرانی داد» ملا صالح یکی علما و عرفا شد و به همین آسانی داماد مرحوم مجلسی اول شد.

وی در خطبه دوم ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها، گفت: حضرت زینب کبری(س) یک نمونه‌ برجسته‌ تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم‌ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: اینکه گفته می‌شود در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد که واقعاً پیروز شد، عامل این پیروزی، حضرت زینب بود؛ والّا خون در کربلا تمام شد.

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: حادثه‌ نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصه‌ عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامیِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعیِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری؛ نقشی که حضرت زینب بر عهده گرفت که این خیلی موضوع مهمی است.

وی با اشاره به اینکه حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه‌ تاریخ نیست، زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد، بیان کرد: حضرت زینب (س) نشان داد که می‌توان حجب و عفاف زنانه را به عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ تبدیل کرد.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: حضرت زینب کبری (س) با خطبه  آتشین خود به اهل کوفه نهیب می‌زند که شما با بی‌بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کرده‌های خودتان را،  گذشته‌ی خودتان را باطل کردید. ظاهرتان، ظاهر ایمانی، دهانتان پر از ادعای انقلابی‌گری؛ اما باطنتان، باطن پوک و بی‌مقاومت در مقابل بادهای مخالف. این آسیب‌شناسی، انقلاب نبوی و انقلاب علوی را آسیب‌شناسی می‌کند.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: حضرت می‌گوید «شماها نتوانستید در فتنه، حق را تشخیص دهید، نتوانستید به وظیفه‌تان عمل کنید؛ نتیجه این شد که جگرگوشه‌ی پیغمبر(ص) سرش بر روی نیزه رفت و عظمت زینب کبری(س) را اینجا می‌توان فهمید.

وی ضمن تبریک دوازدهم بهمن ماه، بازگشت حضرت امام خمینی (ره) درسال ۵۷ هجری شمسی به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: روز دوازدهم به یک معنا، روز آغاز قدرت اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در دوازدهم بهمنِ سال 57، هنوز ظاهراً نظام طاغوت سرِ کار بود، اما در واقع نبود. در واقع با ورود امام بزرگوار، این نظام که یک رژیم ارتجاعی، غلط، غیر انسانی و غیر قابل قبول بود ، پوچ، نابود و دود شد و از بین رفت.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: آنها تلاش بیهوده‌ای می‌کردند بلکه بتوانند آن را نجات بخشند و تا چند روز ادامه دهند که نمی‌شد و نشد و ورود قدرتمندانه‌ امام بزرگوار، همه چیز را معنا کرد و با این ورود یک حکومت شاهنشاهی و در سیطره آمریکا برای همیشه نابود و ریشه کن شد  و حکومت اسلامی مستقل به رهبریت حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و ایران اسلامی با استقلال خود ۴۴ سال است با تمام همجمه های دشمنان، رو پای خود ایستاده است.

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تاکید بر مهم دانستن مسئله انتخابات، افزود: با توجه به مهم و تعیین کننده بودن انتخابات، همه باید در انتخابات‌ها شرکت کنید.

وی تاکید کرد:همه باید در این برهه‌ زمانی، دو درس را از امام به یاد داشته باشیم: نخست وحدت کلمه و حفظ انسجام و محبت به یکدیگر و دور ریختن عوامل تفرقه و اختلاف؛ دوم، حضور عمومی در صحنه؛ همچنان که امروز بحمداللَّه همه‌ ملت ایران در صحنه حاضر هستند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه در این ایام علاوه بر ترغیب، تشویق و بصیرت افزایی مردم، باید مسئله تقوای سیاسی را حتما مد نظر قرار دهیم، بیان کرد: اگر نامزدهای انتخاباتی به تقوای سیاسی عمل نکرد،  بدانید به بسیاری از قول و وعده هایی که در نطق انتخاباتی به مردم می دهند، عمل نخواهد کرد .

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تاکید بر اینکه باید نامزدهای انتخاباتی و مردم درآستانه انتخابات به این مسئله توجه کنند، یادآور شد: یک توصیه ای هم به برخی از مسئولان و مردم داشته باشم و آن اینکه خواهش دارم به خاطر منافع خودتان، منافع دیگران را به خطر نیندازند، چرا که این مسئله، حق الناس است و خداوند هیچ گاه حق الناس را نمی بخشد و حق الناس خیلی سخت است .

وی گفت: در روز انتخابات به تاسی از فرامین مقام معظم رهبری به صحنه خواهیم آمد و به دشمنان نظام اعلام می کنیم با حضورمان پای صندوق‌های اخذ رای، آرزویتان را به گور خواهیم برد و با هر رای مان یک مشت به دهانتان خواهیم زد.

کد خبر 1746318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha