حضور چشمگیر بانوان کرمانشاهی در مراسم معنوی اعتکاف

مراسم معنوی اعتکاف مخصوص بانوان در مسجد چهارمین شهید محراب با حضور پرشور و چشمگیر بانوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، مراسم اعتکاف با شور و شوق مردم و بخصوص جوانان در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، طبق آموزه‌های اسلامی، اعتکاف یک عمل عبادی مستحب است؛ ولی پس از دو روز، به امری واجب تبدیل می‌شود و یک عبادت مستقل شمرده می‌شود.

حضور چشمگیر بانوان کرمانشاهی در مراسم معنوی اعتکاف

همچنین، اهمیت این عبادت در آموزه‌های دینی چه در آیات و چه در روایات به قدری زیاد است که خدای متعالی به حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) فرمان داده است که حریم کعبه را برای معتکفان آماده سازند.

گفتنی است، آثار اجتماعی اعتکاف نیز بسیار فراوان­اند که برخی از آنها همچون حسن معاشرت با دیگران از راه حضور در جمع معتکفان با رعایت آداب اعتکاف، رعایت حقوق دیگران و مانند اینها است که معتکف با تمرین چند روزه و تجربه کردن این آثار می­تواند این همه معارف فردی و اجتماعی را که در این عمل عبادی بدست آورده، به دیگر عرصه‌های زندگی‌اش انتقال دهد و از همین راه‌ها است که تحول انسانی و خودسازی در انسان فراهم می‌شود.

حضور چشمگیر بانوان کرمانشاهی در مراسم معنوی اعتکاف

همچنین، امسال خواهران در مسجد چهارمین شهید محراب میزبان بانوان پایگاه حضرت رقیه  وحوزه حضرت خدیجه و جمعی از معتکفین بودند.

لذا  آذین بندی و محیط آرایی مساجد جهت استقبال از معتکفین و حضور ایشان در مسجد، برگزاری کرسی تلاوت در شب های اعتکاف ، اهداء بسته های محتوایی فرهنگی متناسب با سن مخاطب به معتکفین،  دعوت از کارشناسان و مبلغین جهاد تبیین جهت ایراد سخنرانی برای معتکفین، برپایی تریبون آزاد و کرسی آزاد اندیشی و پاسخگویی به شبهات پیرامون موضوع امامت، پخش کلیپ های مرتبط با ایام اعتکاف در صحن مسجد،  برگزاری مراسمات مناجات خوانی در شب های اعتکاف مثل مناجات حضرت علی (ع) در مسجد کوفه و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی از برنامه های جانبی اعتماف بود.

حضور چشمگیر بانوان کرمانشاهی در مراسم معنوی اعتکاف

کد خبر 1746557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha