افطاری‌های «صلح و وحدت» برای آشنایی با اسلام در «لستر» انگلیس

جامعه اسلامی شهر «لستر» واقع در «میدلند شرقی» انگلیس از همه شهروندان دعوت کرده است تا در جشن رمضان ۲۰۲۴ با مسلمانان حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « leicestermercury»، جامعه اسلامی شهر «لستر» واقع در «میدلند شرقی» انگلیس از همه شهروندان دعوت کرده است تا در جشن رمضان ۲۰۲۴ با مسلمانان حضور داشته باشند.

انجمن «گفتگو» که وظیفه ایجاد ارتباط میان جوامع مختلف در «لستر» را بر عهده دارد از برگزاری مراسم افطار در شب‌های ماه رمضان خبر داد و از همه غیرمسلمانان نیز دعوت کرد تا در این افطاری‌ها شرکت کنند.

این انجمن هدف از برگزاری طرح ضیافت‌های افطار را ایجاد بینش و آگاهی درباره دین اسلام و ایمان مسلمانان اعلام کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی انجمن «گفتگو» آمده است که ماه رمضان فرصت مناسبی برای آشنایی جوامع غیرمسلمان با مسلمانان و آشنایی آنها با ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی است.

به گفته برگزارکنندگان این مراسم، انواع فعالیت‌های مطلوب از جمله اجراهای جذاب، سخنرانی های تامل‌برانگیز و آموزنده در مورد چرایی اهمیت ماه رمضان و روزه‌داری در ضیافت‌های افطاری ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

آنها تاکید کردند که مایلند این رویداد، بازتابی از جامعه بسیار متنوع «لستر» باشد.

یکی از سخنگویان جامعه مسلمانان لستر در این باره گفت: : جشن امسال با هدف طنین‌اندازی ارزش‌های صلح و وحدت در جامعه متنوع «لستر» برگزار می‌شود.

وی افزود: انجمن اسلامی «گفتگو» برنامه ماه رمشان سال جاری با عنوان «وحدت و صلح» را در حالی برگزار می‌کند که اقدامات ناشی از نفرت علیه مسلمانان پس از درگیری‌های اخیر در  سرزمین‌های اشغالی شدت پیدا کرده است.

در بیانیه انجمن گفتگو آمده است: تحت لوای موضوع «وحدت و صلح» از همه اعضای جامعه دعوت می‌کنیم تا در اولین ضبافت افطاری در روز ۱۷ مارس (یکشنبه ۲۷ اسفند) در مرکز مدنی «براون استون»، حضور پیدا کنند.

این بیانیه تاکید کرد که حضور اقشار مختلف در ضیافت‌های افطار ماه رمضان سال ۲۰۲۴ میلادی برای انسجام جامعه و ایجاد هماهنگی میان گروهای مختلف مردمی، ضروری است.

همچنین از همه افرادی که قصد حضور در ضیافت‌های افطاری را دارند دعوت شد تا اگر تجربه‌ای از ماه رمضان سال‌های قبل دارند هنگام ثبت نام آن را بازگو کنند تا در مراسم رمضانی از آنها استفاده شود.

کد خبر 1746873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha