ممنوعیت حجاب در همه مدارس «راجستان» هند

وزیر ارشد کابینه «راجستان»، بزرگ‌ترین ایالت هند اعلام کرد: حجاب نه تنها در مدارس دولتی بلکه در مدارس خصوصی این ایالت باید ممنوع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « deccanheral»، وزیر ارشد کابینه «راجستان»، بزرگ‌ترین ایالت هند اعلام کرد که حجاب نه تنها در مدارس دولتی بلکه در مدارس خصوصی این ایالت باید ممنوع شود.

وی اصرار بر رعایت حجاب در مدارس را اشتباه دانست و گفت: موضوع حجاب باید به طور دقیق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و دانش‌آموزان مسلمان باید بدانند که حق اعتراض نسبت به یونیفورم مدرسه را ندارند.

«کیوری مینا» در رابطه با پوشش در مدارس گفت: یونفیورم در مدارس باید رعایت شود در غیر این صورت نظم و انضباط وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به اینکه حجاب در مدارس در بسیاری از کشورها ممنوع شده است گفت که مدارس در همه ایالت‌های هند هم باید حجاب را به طور کامل ممنوعت کنند تا نظم در نوع لباس‌هایی که دانش‌آموزان می‌پوشند، وجود داشته باشد.

مینا با ادعای اینکه مسلمانان دارای نگرش بنیادگرایانه هستند، گفت که سیاست مماشات کنگره با مسلمانان، باعث عقب افتادن جامعه می‌شود.

وی همچنین مدعی شد که آموزش و تفکر مترقی در میان مسلمانان کم است و به همین دلیل میزبان جرایم در میان مسلمانان زیاد است.

این اظهارات در حالی است که تظارهراتی از سوی دانش‌آموزان دختر مسلمان از دبیرستان دخترانه دولتی «گانگاپل» در مقابل پاسگاه پلیس برگزار شد و آنها خواستار پایان دادن به بحث ممنوعیت حجاب و برقع در مدارس شدند.

کد خبر 1747024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha