درخواست هنرمندان سوئدی برای حذف اسرائیل از یوروویژن ۲۰۲۴

بیش از یک‌هزار هنرمندی سوئدی خواستار حذف اسرائیل از مسابقه یوروویژن به دلیل ارتکاب جنایات در نوار غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، بیش از یک‌هزار هنرمند سوئدی از اتحادیه پخش برنامه‌های اروپا خواست تا اسرائیل را از مسابقه آواز اروپا(یوروویژن) امسال حذف کند.

روزنامه سوئدی «افتونبلادت» نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد که توسط شماری از نوازندگان و موسیقی دانان از جمله «رابین» و «فوری ری» امضا شد.

 در این نامه سرگشاده آمده است: سوئد در ماه می آینده میزبان این جشن خواهد بود، به طوری که هنرمندان از تصمیم اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا برای اجازه دادن به اسرائیل برای شرکت با وجود جنگ وحشیانه در غزه، انتقاد می کنند.

برگزارکنندگان مسابقه یوروویژن پیش از این  با درخواست‌ حذف اسرائیل مخالفت کرده بودند و ماهیت رویداد موسیفی را غیرسیاسی دانستند.

 اما هنرمندان سوئدی، اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا را به استانداردهای دوگانه متهم کردند و در این نامه اعلام کردند: پس از تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، هیچ نوازنده روس اجازه شرکت در این مسابقه را نداشت. همچنین بلاروس نیز در سال ۲۰۲۱ به دلیل نقض قوانین آزادی مطبوعات از شرکت در این مسابقه منع شد.

 انتقادهای متفاوت در سراسر اروپا به اسرائیل به دللی رتکاب جنایات غیرنظامیان فلسطین در غزه  اسرائیل وجود دارد و به همین دلیل باید حذف شود.

شصت و هشتمین دوره مسابقه یوروویژن در تاریخ ۱۱ می در مالمو برگزار می شود.

کد خبر 1747066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha