فعالیت ۹ هزار دانش آموز و مربی در زمینه «جهاد تبیین»/لیگ جت یک زیرساخت مهم برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به طرح لیگ جت یا «جهاد تبیین» اشاره کرد و گفت: هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز به همراه مربیان خود در مجموع ۹ هزار نفر درگیر چنین فعالیتی هستند.

«ستار هدایت خواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به اینکه در یک جنگ شناختی و روایتی هستیم و برای مقابله با این جنگ مهم ترین ضرورت آن این است که نوجوانان و جوانان به عنوان هدف این جنگ و برای مقابله با آن در عرصه «جهاد تبیین» توانمند شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نوجوانان و جوانان با این کار هم می توانند خود را از آسیب‌های جنگ شناختی حفظ کنند و هم بتوانند در مورد همسن و سال‌های خود نقش آفرینی و روشنگری کنند و شبهات آنها را پاسخ دهند.

وی ادامه داد: به همین منظور این طرح تحت عنوان لیگ دانش آموزی «جت» مخفف «جهاد تبیین» طراحی شده و در قالب مسابقه دانش آموزی در حال انجام است.

هدایت خواه به روند این لیگ جت اشاره کرد و افزود: شیوه کار به این شکل است که دانش آموزان در گروه‌ها یا تیم‌های پنج نفره ثبت نام می‌کنند و با حضور یک نفر مربی
در بخش خواهران، کتابی تحت عنوان «بی پرده با حجاب» که مهم‌ترین شبهات مربوط به حجاب اسلامی است، را می خوانند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش پسران نیز کتاب «یک ون شبهه» شامل مهم‌ترین شبهاتی که در مورد اسلام، انقلاب و نظام اسلامی است را مطالعه می‌کنند و همین طور کتاب سومی را پسران و دختران به صورت مشترک به نام «اکسیر» شامل اصول کلی سواد رسانه را می‌خوانند.

وی یادآور شد: در دو کتاب نخست نسبت به شبهات توانمندی لازم را پیدا و پاسخ آنها را کسب می‌کنند و در کتاب سوم یا «اکسیر» با چگونگی سواد رسانه، چگونگی تهیه پیام‌ها و جراحی پیام آشنا می‌شوند و باید یک بومی تحت عنوان «بوم تفکر انتقادی» را تمرین و مهارت جراحی پیام‌ها را پیدا کنند.

هدایت خواه اظهار کرد: سپس این افراد در زمینه مسائل مختلف تولید محتوا در جنبه تهاجمی نسبت به دشمن و پاسخگویی به شبهات آنها در قالب پادکست، موشن گرافی، عکس نوشته، کلیپ و قالب های مختلف دیگر به عنوان یک نوع توانمندی، آثار خود را ارائه می کنند.

این فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استان هزار و ۵۰۰ تیم در این مسابقه شرکت کردند و ‌امروز فرم های انتقادی را تکمیل می‌کنند و در روزهای آینده بحث مسابقه تولید محتوای این افراد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بین تعداد هزار و ۵۰۰ تیم از هر ۱۰ تیم، یک تیم جایزه دریافت می‌کند، یعنی در مجموع ۱۵۰ تیم به مراحل بالا می روند، گفت: در مرحله استانی ۱۵۰ تیم با یکدیگر رقابت می‌کنند و ۱۵ تیم برای حضور در مرحله کشوری انتخاب می‌شوند که امروز این مسابقه در مصلی ها و حسینیه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

هدایت خواه به تاثیرگذاری این برنامه بر نسل نوجوان و جوان جامعه اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان ما در این عرصه توانمندی پیدا می‌کنند، می‌توانند به شبهات پاسخ دهند و به عنوان کنشگر علاوه بر مصونیت برای خود، می توانند در عرصه فضای رسانه‌ای بسیار موثر باشند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عرصه «جهاد تبیین» یعنی جنگ در مقابل دشمن و در این جنگ باید آموزش دیده، مهارت‌ و توانمندی های لازم را کسب کنند که این طرح یکی از راه‌های کسب توانمندی برای دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه این طرح یک زیرساخت مهم برای سایر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس است، یادآور شد: هم اکنون هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز به همراه مربیان خود که در مجموع ۹ هزار نفر درگیر چنین فعالیتی هستند.

هدایت خواه گفت: چون فعالیت‌هایی که در زمینه توانمندسازی دانش آموزانT شبهات و امثال اینها صورت می‌گرفت یا مقطعی بود، یا سطحی و یا فراگیر نبود، این حرکت، یک حرکت فراگیر، مستمر و عمیق است که می‌تواند دانش آموزان را توانمند کند.

کد خبر 1747182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha