انتشار اولین بولتن سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه

سازمان همکاری اسلامی اولین بولتن هفتگی خود را درباره جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و بیت المقدس منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « arabnews»، سازمان همکاری اسلامی اولین بولتن هفتگی خود را درباره جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و بیت المقدس منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که تنها  در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ ژانویه یک هزار  و ۳۴۸ فلسطینی کشته شده‌اند و همه آنها در نوار محاصره شده غزه در نتیجه بمباران هوایی و توپخانه ای این شهر جان باختند.

این گزارش می افزاید که در همین مدت دو هزار و ۴۱۳  نفر در شهرهای نوار غزه و کرانه باختری زخمی شده اند.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این بولتن را مطابق با ماده ۱۰ بیانیه پایانی مصوب اجلاس مشترک اسلامی کشورهای عربی که در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ در ریاض برگزار شد، منتشر کرده است.

هدف از انتشار این بولتن ایجاد یک رسانه به عنوان واحد نظارت برای مستندسازی تمامی جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، در کنار پلتفرم‌های رسانه‌های دیجیتال برای انتشار و افشای اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی آنهاست.

این بولتن همچنین گزارش داد که مسجد الاقصی در بیت المقدس مورد تهاجم روزانه شهرک نشینان افراطی است و نیروهای اسرائیلی جمعه گذشته محدودیت هایی را برای نمازگزاران مسلمان در این مسجد اعمال کردند.

سازمان همکاری اسلامی گفت: نیروهای اشغالگر به موج دستگیری‌ها در هفته گذشته ادامه دادند و تعدئاد افراد دستگیر شده عمدتا در شهرهای الخلیل، رام الله، جنین و قلقیلیه در کرانه باختری به ۲۰۴ نفر رسید.

این گزارش همچنین از حملات مکرر شهرک نشینان افراطی به شهرهای کرانه باختری خبر داد که در مجموع ۲۳ حمله در نابلس، الخلیل، بیت لحم و اریحا ثبت شده است.

مجموع تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در مدت مذکور بالغ بر چهار هزار و ۲۱۷ مورد بوده است که شامل کشتار، مجروح شدن و دستگیری شهروندان فلسطینی، حمله به اماکن مذهبی، تخریب اموال، تهاجم، بستن گذرگاه‌ها، ایجاد سد معبر در ایست های بازرسی در جاده های منتهی به روستاها، شهرها و شهرهای فلسطینی بوده است.

سایر موارد گزارش شده در این بولتن شامل حملات شهرک نشینان، مصادره اراضی فلسطینی ها و ایجاد پایگاه های شهرک سازی اسرائیل است.

کد خبر 1747312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha