عضویت ۱۶۰۰ نفر در ۶۲ کانون فرهنگی هنری مساجد ورامین

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین از عضویت ۱۶۰۰ نفر در ۶۲ کانون فرهنگی هنری مساجد ورامین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، داریوش خزایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در آیین نشست نهضت اطلاع رسانی فرمانداری ویژه ورامین که در ایام دهه مبارک فجر برگزار می گردد، گفت: در شهرستان ورامین ده انجمن و کانون فرهنگی هنری  فعال وجود دارند  که شامل انجمن هنرهای نمایشی که داری ۳۰۰ عضو است انجمن هنرهای تجسمی شامل ۳۵۰عضو است، انجمن موسیقی، انجمن‌ شعر، انجمن تعزیه، انجمن خوشنویسی، و کانون های عکس و فیلم می باشیم.

وی افزود: خبرنگاران دارای مجوز ۴۲ نفر می باشند و ۶۲ کانون فرهنگی مساجد که ۱۶۰۰ نفر عضو دارند در شهرستان ثبت شده اند تعداد کانون های آگهی تبلیغاتی ۹ عدد می باشند و ۲۶ کارخانه افست فعال داریم که ده تا مجوز دارند و بقیه از اداره صمت به فعالیت می پردازند.

خزایی در خصوص کیوسک های مطبوعاتی اظهار داشت:  ۲۱ کیوسک مطبوعاتی داریم که اعتبار آنها باطل شده است که باید شهرداری به وضعیت آنها رسیدگی کند ولی اکثریت آنها فعالیت غیر مطبوعاتی دارند و بایستی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین ادامه داد: سه آموزشگاه هنری آزاد نمایش، و ۱۶ آموزشگاه تجسمی، و مجتمع های فرهنگی تحت مالکیت اداره ارشاد ۴ عدد است.

وی در خصوص فعالیت فرهنگسراهای شهر ورامین بیان داشت: فرهنگسرای ارشاد ورامین واقع در میدان ولیعصر(عج) در اختیار پلیس راهور است که امیدواریم با نظر مسئولین ارشد شهرستان هرچه سریعتر به این اداره واگذار شود و تنها فرهنگسرای ما که در اختیار هنرمندان قرار دارد فرهنگسرای رازی است و در این خصوص گالری مجهز این فرهنگسرا با هفت کلاس در دهه فجر افتتاح خداهد شد

خزایی با اشاره به اینکه دو موسسه قرآنی در ورامین فعال هستند از برپایی غرفه های فرهنگی هنری در مناسبت های مذهبی و ملی توسط هنرمندان این اداره در این مراسم ها خبر داد.

وی افزود: برگزاری سه جلسه شورای فرهنگ در بخش جواد آباد و دو جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهر ورامین توسط این اداره صورت گرفته است و در ورامین در سال جاری ۳۴ کارگاه هنری برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در پایان در خصوص فرهنگسرای ژولیده نیشابوری در شهرک مدرس گفت: فرهنگسرای ژولیده نیشابوری در سال ۱۳۸۹ تحویل اداره ارشاد اسلامی شهرستان ورامین می شود و در سال ۹۱ بعلت نبود نیروی انسانی تعطیل و همزمان با شیوع بیماری کرونا این مرکز بطور کامل از بین می رود و هم اکنون به خرابه تبدیل می شود و تاکنون چندین وزیر استاندار و مدیر کل برای بازدید به این مکان آمده اند و تاکنون هیچ گونه اقدامی برای بازسازی آن صورت گرفته است ولی همچنان مکاتبات ما برای احیای این مجموعه بزرگ هنری فرهنگی ادامه دارد.

کد خبر 1747461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha