لرستان نیازمند نگاه تحولی به معیشت و آسیب‌های اجتماعی است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه لرستان نیازمند نگاه تحولی است، گفت:  نیاز است که اعتباراتی که جنبه عمرانی و فرهنگی دارد تغییر کند، تا آسیب‌های اجتماعی برطرف و مردم از تنگناهای معیشتی نجات یابند.  

 به گزارش خبرگزازی شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۱۳بهمن)، در دیدار با دکتر شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات اظهارداشت: ما در یک جنگ تمام عیار هستیم، در ۸ سال دفاع مقدس به یک شکل در جنگ بودیم اما نوع آن در این برهه از زمان فرق می‌کند و به شکل دیگری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: استان لرستان جزء آن دسته از استان‌هایی است که هم امنیت خود را حفظ می‌کند و هم برای امنیت باقی استان‌ها و نیز کشور هزینه پرداخت می‌کند، به صورتی که اکثر جوانان لرستانی در مجموعه فراجا و بعضاً نیروهای مسلح فرزندان لرستان هستند.

 وی ادامه داد: در قضیه جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۰ طراحی‌هایی برای نفوذ در بدنه مردم و تغییر نگرش آنها و ایجاد فتنه شکل گرفته بود اما از آنجایی که به حمدالله مردم لرستان محب اهل بیت(ع) هستند نتوانستند اهداف خود را پیش ببرند و این به خاطر پیوند عمیق قلبی مردم با آموزه‌های اسلامی و شیعی است که این خود یک نعمت محسوب می‌شود، علی رغم همه این سختی‌ها مردم لرستان حقیقتاً در همه موارد پیش رو بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: استان ما همچون باقی استان‌های کم برخوردار، در طول ادوار مختلف عقب ماندگی‌هایی داشته است، که نیاز است به علل و اموال آن رجوع شود، در این مدت باقی مانده دولت که مهلت هست شایسته است، نگاه تحول آمیزی به استان لرستان بشود، از جمله اعتباراتی که جنبه عمرانی و فرهنگی دارد تغییر کند، تا بدین ترتیب آسیب‌های اجتماعی که به واسطه تورم بالا، بیکاری و نرخ درآمد مردم که نسبت به باقی استان ها نصف شده، برطرف گردد و مردم از تنگناهای معیشتی نجات پیدا کنند.

 وی بیان کرد: در طول این مدت به طرق مختلف با مسئولین سه قوه ارتباطات خوبی برقرار شده است، اما متاسفانه برای پاسخ دهی و رفع مشکلات اقدامات به کندی صورت می‌گیرد، و باید به طرز جدی برای رفع مشکلات این مردم نجیب و مومنی اقدام گردد.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: در سفر اول ریاست محترم جمهوری، مصوبات زیادی داشتیم که لازم است برای اجرای آنها خصوصا رفع مشکل صنایع راکد، اقدام عاجلی صورت گیرد، ریاست محترم جمهور قرار بود این استان را در بحث اشتغال ویژه ببینند، اما این روند، روند ویژه دیده شدن نیست، ما انتظار داریم سند پیشران توسعه برای استان لرستان که از قبل شکل گرفته است قوت بیشتری بگیرد و احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: در خصوص انتخابات نیز مجموعه دستگاه‌های استان، با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام داده‌اند، مصمم هستند که انتخابات اسفند ماه با شور و شوق فراوان برگزار گردد و باید چهار اصل رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1747665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha