تربیت ۸۰ طلبه در حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر

حجت الاسلام رحمتی گفت: حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) یکی از مراکز دینی و حوزوی ملایر است که از سال ۱۳۹۳ تاسیس و تا کنون بیش از ۸۰ طلبه را در خود پرورش داده است.

به گزارش خبرنگار شبستان شهرستان ملایر، این شهرستان با داشتن مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی  یه عنوان شهر فرهنگی و دانشگاهی استان همدان  محسوب می شود.

 حوزه های علمیه این شهرستان با تربیت صدها طلبه فرهیخته تا کنون موفق بوده و این طلاب در دستگاه‌های مختلف و همچنین سطوح مختلف جامعه مشغول فعالیت های دینی و تبلیغی هستند.

تربیت ۸۰ طلبه در حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر

حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) یکی از مراکز دینی وحوزوی این شهرستان است  که از سال ۱۳۹۳ تاسیس و تا کنون بیش از ۸۰ طلبه را در خود پرورش داده و بیش از ۴۰ طلبه فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام عابدین رحمتی در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با اشاره به آیه۳۹ سوره مبارکه سوره احزاب که می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًام(پیامبران پیشین) کسانی بودند که رسالتهای الهی را تبلیغ می کردند و از او بیم داشتند، واز هیچ کس جز خدا بیم نداشتند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش دهنده اعمال آنها) است گفت: این آیه هدف حوزه ها را برای همه ما تبیین می‌کند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر افزود:  طبق این آیه فلسفه حوزه های علمیه تبلیغ رسالت انبیا  و ادامه مسیر دین در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا (ع) در بحث تخصصی تبلیغ ورود پیدا کرده  تصریح کرد: این حوزه از سال ۱۳۹۳  در هفت کیلومتری جاده اراک کنار دانشگاه ملایر  توسط یکی از خیرین شهرستان بنام آقای حسن توکلی تاسیس شده   و فعالیت خود را شروع کرده  است.

حجت الاسلام رحمتی به تعداد طلاب مشغول در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ طلبه در این حوزه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد  ۱۴ طلبه سطح ۳ و ۲۳ طلبه سطح دو هستند.

 وی اضافه کرد: ۴۰ طلبه  دیگر از این حوزه فارغ التحصیل شده که در محل های تبلیغی استان و شهرستان و خارج از استان مشغول تبلیغ معارف دینی و بیشتر درمناطق محروم تبلیغ می کنند.

تربیت ۸۰ طلبه در حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر یادآور شد: در طی ۹ سال فعالیت این حوزه  ۸۰ طلبه در این مکان  تربیت شده اند که البته باید گفت بیشتر طلاب محصل در این حوزه از شهرستان ملایر و استان همدان و تعدادی نیز از سایر استانها از جمله تهران، مشهد  کرمانشاه و بوشهر هستند.

وی به فعالیت جهادی طلاب این حوزه اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۱۲ طلبه به صورت جهادی در قالب گروه جهادی سفیر الرضا به مدارس و مساجد مناطق محروم اعزام و فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی را در طول سال دارند.

 مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر اضافه کرد: سایر طلاب فارغ التحصیل نیز به صورت روحانیون طرح هجرت و دیگر مبلغان نیز در نهادها و ادارات جدب می شوند که برخی از طریق آزمون جذب می شوند و امسال ۴ نفر از این طلاب از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شده اند.

 وی با اشاره به اینکه سایر طلاب نیز در صورت علاقه می توانند ادامه تحصیل بدهند افزود: بحمد الله برای مقطع بالاتر طلاب سطح دو می توانند در همین حوزه علیمه ادامه تحصیل بدهند و شرایط آن در  این مدرسه مهیا است.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به برنامه های مدون حوزه علمیه  سفیران در دو بخش برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تصریح کرد: برنامه های حوزه علمیه  سفیران  در کوتاه مدت برنامه یک ساله است که برای برنامه های تبلیغی در مساجد، مدارس و ... طلاب آمادگی پیدا کرده و در این برنامه ها حضور پیدا می کنند.

 وی یادآور شد: برنامه بلند مدت نیز برای تربیت طلاب در دوره های  پنج، ده و پانزده ساله بوده که در این راستا حوزه علمیه وظیفه دارد که یک برنامه مدونی که در کارگروه تخصصی شهرستان یا استان ارائه شده نیروها را تربیت و در آن حوزه ها مشغول به فعالیت شوند و این دور نمای کار حوزه است و باید این نیازها را برآروده سازد.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های ملی و مذهبی در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این راستا در همه ایام مناسبتی این حوزه برنامه های خود را دارد.

تربیت ۸۰ طلبه در حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر

 وی افزود: همزمان با ایام دهه فجر نیز حوزه علمیه سفیران نسبت به  بیان مبانی انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، بیان دستارودهای ۴۵  ساله انقلاب اسلامی و مبانی و لایت فقیه و ... اقدام و  در این راستا تلاش خود را خواهد داشت.

  حجت الاسلام رحمتی برگزاری گفتمان های دینی، پرسمان های دینی،   نواختن زنگ انقلاب، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا،   برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و ... حضور داشته و از ظرفیت طلاب در این برنامه ها استفاده خواهد کرد.

  وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین افزود: در این زمینه حوزه علمیه سفیران با جد ورود پیدا کرده و دستارودهای نظام و اصل نظام و مبانی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را تبیین می کند.

  حجت الاسلام رحمتی یکی از مهمترین برنامه های این حوزه را در خصوص جهاد تبیین توجه ویژه به حوزه جوانی جمعیت و انتخابات برشمرد و گفت:  طبق آیات قرآن  ما باید خود را در برابر دشمن قوی کنیم.

 وی با استناد به آیات قرآن کریم اضافه کرد: یکی از مهمترین راهای قوی کردن خودمان در برابر دشمن شرکت در انتخابات و افزایش جمعیت است چرا که  هدف ما احیای دین و مبانی اسلام است و اگر بخواهیم از این موضوعات فاصله بگیریم در واقع به نفع برنامه های دشمن حرکت کرده و این برای ما به معنی دور شدن از مبانی اسلام و قرآن است.

تربیت ۸۰ طلبه در حوزه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام رضا(ع) ملایر با بیان اینکه  جذب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت ساز همواره مورد تاکید است و یک وظیفه دینی و شرعی است یادآور شد: این انقلاب با خون هزاران شهید به ثمر رسیده و همه ما باید برای حفظ این انقلاب تلاش کنیم تا فردای قیامت در محضر شهدا رو سفید باشیم.

 وی همچنین به حضور اساتید و طلاب این حوزه در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نیز با توجه به اینکه  مدرسه ما تخصصی تبلیغ است درس ها در طول ماه رمضان تعطیل است و طلاب به مکانهایی که توسط معاونت تبلیغ مشخص می شوند  استقرار  یافته و مشغول فعالیت های تبلیغی و دینی می شوند.

 علی تکلو ملایر

کد خبر 1747735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha