اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۳ ساله اصفهانی در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۳ ساله اصفهانی در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، دکتر عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اعضای بدن «فاطمه نعمت اللهی» نوجوان ۱۳ساله اصفهانی با رضایت خانواده به چندین نفر جان دوباره بخشید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این نوجوان اصفهانی  به دلیل سانحه تصادف در بیمارستان شهید بهشتی بستری شده بود که پس از تایید کادر پزشکی مبنی بر مرگ مغزی وی و رضایت خانواده ایشان، اعضای بدنش به بیماران نیازمند به عضو، اهدا شد.

آزادی با اشاره به اینکه هر انسانی می‌تواند با اهدا عضو خود، جان ۱ تا ۸ نفر را نجات دهد گفت: متاسفانه علیرغم تلاش تیم پزشکی این مرکز برای نجات جان ایشان، مرگ مغزی وی مسجل شد و با رضایت خانواده وی ، کلیه ها و کبد پیکر ایشان به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این پنجمین اهدای عضو یک بیمار بستری در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال جاری است.

دکتر آزادی ضمن تسلیت به خانواده این نوجوان و طلب غفران و رحمت الهی برای وی، از حرکت زیبا و انسان دوستانه خانواده اش در کمک به بیماران نیازمند، قدردانی و تشکر کرد.

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای ارگان‌های حیاتی خود جان ۱ تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود ۱ تا ۵۳ نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

ضمنا داوطلبان اهدای عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

کد خبر 1747882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha