احداث بوستان فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیای در دستور کار قرار دارد

احمدی احداث بوستان فرهنگ و هنر را از مهمترین برنامه‌های در دستور کار این اداره‌کل برشمرد و گفت: با تحقق این مهم گام مهمی در راستای اشتغال هنرمندان استان برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی امروز (شنبه ۱۴ بهمن) در آیین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی این استان افزود: نمایشگاه هنرهای تجسمی در سال‌های اخیر یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگاه‌ها در سطح ملی و استانی بوده است و امسال نیز آثار هنرمندان شاخص و توانمند استان در آن به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص اعتباری به انجمن‌های هنری استان ها از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: علاوه‌بر این اعتبار که به زودی ابلاغ می‌شود تلاش می‌کنیم تا از محل صندوق هنر اعتباری برای خرید آثار هنرمندان استان تامین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، رونق فعالیت فرهنگی و هنری را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: تلاش ما بر اینست که در کنار رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، نقش هنر را در باز کردن گره‌های اجتماعی پررنگ‌تر کرده و امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

احمدی، هفته فرهنگ و هنر استان را از دیگر برنامه‌های شاخص چهارمحال و بختیاری در ایام دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار ۲۰ بهمن با عنوان روز چهارمحال و بختیاری در تقویم کشور ثبت شده است و به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی از جمله یک همایش بزرگ برای این روز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم عملکرد مطلوبی در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی از خود برجای بگذاریم و در اموری نظیر نشاط اجتماعی و مبحث جوانی جمعیت موفق عمل کنیم ناگزیر به استفاده از ظرفیت‌های هنری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، اقتصاد هنر را از دیگر مباحث مهم عنوان کرد و افزود: یکی از الزامات شکوفایی اقتصاد هنر اینست که هنرمندان ارتباط خود را با جامعه تقویت کنند.

کد خبر 1747907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha