پیش‌بینی ۵۹هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور/ حضور ۸۰۰هزار مجری انتخاباتی پای صندوق‌ها

شاهچراغی با بیان اینکه مردم در اجرا و برگزاری انتخابات حضور دارند و قریب به ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: ۸۰۰ هزار نفر مجری اجرای انتخابات در پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند که رای اولی‌ها هم جزءشان هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سید محمدتقی شاهچراغی، رییس ستاد انتخابات کشور در همایش «منتخبین تشکل های مردم نهاد در شوراهای توسعه و حمایت سراسر کشور» گفت: در تمام مقاطع در طول تاریخ بشر و بعد از انقلاب این عناصر فعال بودند که صحنه ها را به گونه ای رقم زدند که عزت مردم دیده شود. در صحنه های مختلف جایی که سازمانی نبود جمعیت های مردمی شکل می گرفت و مردم با حرکت سازمان یافته وارد صحنه می شدند و نقش مردم در ورود به صحنه و حل مسایل بی نظیر است.

تهییج و تقویت مشارکت از وظایف سازماهای مردم نهاد

شاهچراغی ادامه داد: نقش سازمان های مردم نهاد از هر جنسی می تواند تهییج و تشویق کننده باشد و یک بخش دیگر از تکلیف شما مطالبه از دولت است. بخشی که مردم در این سازمان ها کار می کنند با کمترین امکانات و کمترین توقع است و تنها به واسطه دغدغه و انگیزه در این میدان حاضرند.

این مقام مسئول در ستاد انتخابات کشور ابراز کرد: سازمان های امور اجتماعی در وزارت کشور نقش هماهنگ کننده دارند و تعریف میدان را ارائه می دهند البته این حمایت ها از این سازمان ها کافی نیست و هرچه هست مصداق حضور مردم است. در موضوع انتخابات نیز نقش اصلی را مردم ایفا می کنند و این شعار نیست. مردم در اجرا و برگزاری انتخابات حضور دارند و قریب به ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی شده است که ۸۰۰ هزار نفر در شعب اخذ رای برای جمع آوری آراء مردم فعالیت می کنند و هیچ کس آنها را به اجبار نیاورده است.

۸۰۰ هزار نفر مجری عملیات انتخابات/حضور رای اولی ها در اجرای انتخابات

شاهچراغی خاطرنشان کرد: حتی رای اولی ها در کنار صندوق های رای ایفای نقش می کنند. معلم، دانشجو، کارمند، کشاورز از تمام اقشار در پای صندوق ها حضور دارند و ۸۰۰ هزار نفر مجری عملیات گسترده انتخابات هستند. ناظران در انتخابات همه مردمی هستند چه از وزارت کشور و چه از سوی شورای نگهبان، همه منتخب و از سوی مردم هستند.

وی گفت: مشارکت با مردم است اما الزام و اجبار نیست. به واسطه شرایط کشور و نقش ایران در منطقه و سطح بین الملل امروز بیش از هر مقطع دیگر حضور مردم موثر و اثرگذار است و جنس مردم این گونه است که علی رغم تمام گله مندی ها و مشکلات که بحق هم هستند اما باز می آیند و مشارکت می کنند و حتی مردمی که زندگی متوسط رو به پایین دارند سهم  بیشتری در مشارکت و اثرگذاری دارند.

شاهچراغی تأکید کرد: در میدان تقابل در فضای رسانه ای سخت و سنگین قرار داریم و به شدت دشمن تلاش در ایجاد فضای یاس و ناامیدی می کند اما تاکنون ۱۳ هزار و چند صد نفر حائز شرایط حضور در انتخابات شدند و به لیست این افراد در روزهای آینده توسط شورای نگهبان اضافه می شود. جمع بندی ما از تمام حوزه ها این است که میدان رقابت به خوبی فراهم است.

وی در ادامه گفت: کاری که به نظر می آید سازمان های مردم نهاد و حلقه های میانی می توانند انجام دهند، تلاش برای مشارکت قوی است تا مجلس قوی به دنبال آن شکل بگیرد. انتخابات امنیت ساز است و رشد و توسعه را به دنبال دارد.

در اجرای انتخابات از زمان جلوتریم/ مشارکت بالای مردم در نظرسنجی انتخابات

شاهچراغی تصریح کرد: کارهای خوبی در برخی سازمان ها به واسطه سازمان های مردم نهاد و محله محور شکل گرفته که کار ارزشمندی است البته حوزه کارهای سازمان های مردم نهاد مرزبندی شده و باید اقدامات چهره به چهره انجام شود. اگر می خواهیم مشکلات حل شود نیازمند انسجام و وحدت ملی هستیم و آنچه در حل مسایل کشور موثر است، مجلس قوی است که با مشارکت قوی شکل می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتما برای استحکام درونی کشور نیازمند مشارکت قوی هستیم و در اجرای انتخابات خوب از زمان جلوتر قرار داریم و زیرساخت های خوبی برای این امر پیش بینی شده است. در تمام نظرسنجی های مردم در مورد مشارکت، شاهد سیر صعودی مشارکت هستیم. ملت ایران شگفتی ساز هستند و البته حق شما سازمان ها و نهادها مطالبه گری از دولت است. این حق را برای مردم بدانید و رای حق مردم را با تشویق و اقدامات دیگر فراهم کنید. شما می توانید حماسه ۱۱ اسفند را بسازید.

کد خبر 1748076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha