مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

مسجد امام صادق (ع) که در یکی از مناطق کم برخوردار ارومیه قرار دارد امروز میزبان اردوی جهادی امور امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، همزمان با ایام الله دهه فجر مساجد می‌توانند یک اردوی جهادی جهت محرومیت‌زدایی منطقه مورد هدف باشند، چه بسا که مساجد از دیر باز محلی برای رفع مشکلات مردم از جمله جهازیه، ازدواج، مسائل خانودگی بودند.

در این راستا مناسبت های ملی و مذهبی فرست مغتنمی هستند که بتوان هم شعار «بازگشت به مسجد» را زنده تر کرد و هم اینکه دوباره مشکلاتی از مردم مخصوصا در مناطق کم برخوردار را حل کرد.

امروز همزمان با ۱۵ بهمن ماه، مسجد امام صادق (ع) ارومیه که در منطقه المهدی و یکی از محله های کم برخوردار ارومیه قرار دارد میزبان اردوی جهادی  امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به دبیری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده است.

نیر الهامی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در این اردوی جهادی گفت: زنان همواره نقش سازنده ای در تمام صحنه های انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و نقش بانوان در تمام عرصه هاستودنی است.

وی با بیان اینکه زنان نقش موثری در تربیت و ترغیب نیروهای انقلابی در مبارزه علیه رژیم طاغوت داشتند، افزود: زمان قبل از انقلاب زنان و دختران بیشتر  سواد کافی نداشتند ولی امروزه بانوان ایرانی در تمام حوزه های علمی، هنری، ورزشی، پزشکی و اجتماعی حرفی برای گفتن در جهان دارند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: مقام زن در ایران اسلامی و جامعه ما جایگاه ویژه محسوب می‌شود و عزت و کرامت زن در کشورمان براساس مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و این کرامت پیش از انقلاب وجود نداشت.

الهامی ادامه داد: تمام این اردوهای جهادی که در دو سال اخیر در دولت مردمی برگزار شده و در حال برگزاری است به نیابت از شهدا داریم این کار را می کنیم و مردم ولی نعمت هستند و با تمام مشکلات اقتصادی که دارند پشت انقلاب و رهبر خود هستند.

وی به موضوع انتخابات نیز اشاره و افزود: شرکت در انتخابات وظیفه همه مردم است و باید در انتخاب خود ویژگی های اصلح و انقلابی بودن را در نظر بگیریم و از روی تعصبات به شخصی که اصلح نیست، رای ندهیم.

گفتنی است؛ در این اردوی جهادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علوم پزشکی، جامعه حقوقدانان، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و ایثارگران، بسیج زنان سپاه، آموزش و پرورش حضور داشتند.

برپایی ایستگاه انقلاب به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد در ۴۵ کانون فرهنگی و هنری در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب و نقده، رونمایی از سرود رای اولی‌ها با شرکت ۳ کانون، برگزاری ویژه برنامه راهبران انقلاب با موضوع جهاد تبیین و تبیین دستاوردهای انقلاب و دولت انقلابی به منظور جذب مشارکت در انتخابات دهه ۸۰ و ۹۰ ها، برپایی جشن‌های بزرگ ایام الله دهه فجر در ۵۰ کانون منتخب شهری و ۱۰ کانون روستایی و برگزاری جشن بزرگ فجرانه با محوریت عید مبعث در کانون فرهنگی و هنری حبیب ابن مظاهر ارومیه از جمله  برنامه‌های پیش بینی شده  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای ایام الله دهه فجر است.

مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

مسجد امام صادق (ع) ارومیه میزبان اردوی جهادی

کد خبر 1748120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha