اهدای ۵۷۰۰ جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها در ورامین

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین گفت: در سطح شهرستان ورامین بیش‌از یازده هزار کتاب خریداری شده است و ۵۷۰۰ عدداهدای کتاب مردمی به کتابخانه های سطح شهر در سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، محمد رضا کریمی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین در نشست خبری نهضت اطلاع رسانی فرمانداری ویژه ورامین با اصحاب رسانه گفت: بعد از مدارس و مساجد کتابخانه ها سومین مرکز بزرگ و تأثیر گذار در کشور هستند و محفل های قرآنی، ادبی و برگزاری مراسم ملی و مذهبی در سطح کتابخانه ها بدین سبب فعال هستند.  
وی در خصوص  تعداد کتابخانه ها در سطح شهر ورامین بیان داشت: ۹باب کتابخانه در شهرستان فعال هستند که سه مورد آنها روستایی هستند و  کتابخانه سیار در مناطقی که کتابخانه ندارند مستقر است و به همشهریان چه در شهر و چه در روستا خدمت رسانی می کند.  
کریمی افزود: ۱۱۳ هزار کتاب در ورامین با عضویت ۶۱۳۶ نفری وجود دارند و رشد ۳۴درصد در اعضای کتابخانه ها در سال جاری را ما ثبت کرده ایم، بیش از نود هزار کتاب امانت داده شده است و بیش‌از یازده هزار کتاب خریداری شده است و ۵۷۰۰ عدداهدای کتاب مردمی به کتابخانه های سطح شهر در سال جاری صورت گرفته است.
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین تصریح کرد: عضویت در یک کتابخانه برابر با ۳۸۰۰ کتابخانه در کشور است بدین صورت که کسی که کارت و شناسه کاربری آن در ورامین ثبت شده باشد می تواند در سراسر کشور از خدمات کتابخانه ها استفاده کند و حتی می تواند با جستجوی کتابی در کتابخانه دیگر با پرداخت هزینه پست آن را بصورت رایگان تحویل بگیرد و پس از مهلت آن به همان کتابخانه محل خود تحویل دهد.
وی به خدمات غیر حضوری این نهاد اشاره کرد و بیان داشت: تمدید کارت می تواند بصورت غیر حضوری هم صورت گیرد و جستجوی کتاب برای احصا موجودیت آن نیز بصورت الکترونیکی است و ثبت نام رایگان عضویت در ایام الله دهه فجر بصورت حضوری و غیر حضوری نیز در حال حاضر در حال انجام است.
کریمی افزود:سالن مطالعه در ۹ باب کتابخانه ما در سطح شهرستان با گنجایش حدود ۴۰۰ نفر فعال است و جلسات نقد و بررسی  کتاب نیز انجام می گردد و برای حمایت از ناشرین خرید کتاب نیز توسط ما امکان پذیر است و برای کودکان نیز برنامه های قصه گویی، جمع خوانی و کار دستی بصورت مقطعی و همه روزه صورت می گیرد.
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین در پایان از اعضای کتابخانه های عضو شهرستان ورامین که مایل به دریافت کتاب درب منزل یا محل کار خود هستند خواست تا با شماره گیری  شماره  ۳۶۲۷۲۳۷۶ (پیک کتاب) کتاب مورد نظر خود را در محل خود تحویل بگیرند.

کد خبر 1748142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha