حق بزرگ امام کاظم (ع) بر گردن ایرانی‌ها

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام کاظم(ع) حق بزرگی بر گردن ما ایرانی‌ها دارند، گفت: به دنبال حضور امام رضا(ع) در ایران، سایر فرزندان و ذریه امام کاظم علیه السلام به ایران روی آوردند و به همین دلیل ایران به پایگاه شیعه در جهان تبدیل شد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی- امام جمعه طبس- در گفتگو با خبرنگار شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: از القاب امام موسی کاظم علیه السلام می توان به باب الحوائج و کاظم اشاره کرد یعنی ایشان فروبرنده خشم و عصبانیت بودند.

وی ادامه داد: القاب و اسامی ائمه اطهار علیهم السلام مناسب با شان و شئون و واقعیت خارجی رفتاری آنان بوده است به این معنا که اگر امام موسی کاظم علیه السلام را کاظم می خوانند به خاطر اینکه هیچگاه خشم و عصبانیت بر ایشان مسلط نمی شد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم اخلاقی امام کاظم علیه السلام نیز همین فروبردن خشم و عصبانیت است، افزود: ایشان با رفتار و اخلاق زیبای خود سبب متحول شدن برخی از افراد می شدند به طوری که جزو شیعیان و مشتاقان ایشان می شدند.

*«صداقت، ساده زیستی و عبادت» مهمترین ویژگی سبک زندگی خورشید هفتم

امام جمعه طبس به ویژگی های دوران زندگی امام کاظم علیه السلام اشاره کرد و گفت: دوران زندگی امام کاظم علیه السلام با یک دوران خفقان و اوج قدرت بنی عباسی مواجه بود.

وی با بیان اینکه امام کاظم علیه السلام برای ترویج دین اسلام یک شیوه عملی را ایجاد کرده بودند، ادامه داد: ایشان با توجه به محبوبیت هایی که داشتند در دستگاه دولتی افرادی را گماشته بودند که کار و مشکل و نیازهای مردم را حل کنند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان کرد: امام کاظم علیه السلام به این شیوه ارتباط خود با شیعیان را حفظ کرده بودند و از این شیوه جهت پیشبرد اهداف اسلام کاملا استفاده بهینه را برده بودند.

امام جمعه طبس با اشاره به سبک زندگی امام کاظم علیه السلام گفت: از ویژگی های سبک زندگی امام کاظم علیه السلام می توان به صداقت، ساده زیستی، عبادت و بندگی اشاره کرد و ایشان برترین انسان ها در زمان خودشان بودند.

وی ادامه داد: در آن زمان که برخی از طوایف داشتند مسیر امامت را به انحراف می کشاندند امام کاظم علیه السلام توانستند با صلابت و اقتدار خود، دین اسلام را از این خطر نجات دهد و به همین دلیل ایشان را ۱۴ سال در زندان های مختلف زندانی کردند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: امام کاظم علیه السلام با وجود زندانی بودن هیچگاه ارتباط خود با شیعیان را قطع نکردند و دوران سختی را پشت سر گذاشتند.

*نسل و شجره امام راحل به امام کاظم(ع) می رسد

امام جمعه طبس با تاکید بر اینکه امام کاظم علیه السلام، حق بزرگی بر گردن ما ایرانی ها دارد، افزود: به این دلیل که فرزندان ایشان عمدتا در ایران هستند و در راس آنان خورشید عالم تاب امام رضا علیه السلام قرار دارند و برای امام کاظم علیه السلام ۳۷ فرزند نقل کرده اند.

وی در ادامه گفت: به دنبال حضور امام رضا علیه السلام در ایران، سایر فرزندان و ذریه امام کاظم علیه السلام به ایران روی آوردند به این دلیل که مردم ایران مردمانی نجیب بودند و اسلام را به نحو احسن پذیرفتند و جای امن و مامنی برای آنان بود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان کرد: به همین دلیل ایران به پایگاه شیعه در جهان و ام القرای تشیع تبدیل شد و امروز هم شیعه از ایران به جهان گسترش پیدا می کند و منشا خیرات و برکات فراوانی است.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه موسوی، یکی از القاب منتسب به امام کاظم علیه السلام است، گفت: طائفه سادات موسوی از جمله امام راحل منتسب به امام موسی کاظم علیه السلام هستند و نسل و شجره امام خمینی (ره) به امام کاظم علیه السلام می رسد.

کد خبر 1748450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha