بیش از ۱۲ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه از حمایت‌های فرهنگی کمیته امداد بهره مند شدند

مومنی از بهره مندی بیش از ۱۲ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه از حمایتهای فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد.

مجید مومنی، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، به فعالیت های فرهنگی این نهاد در راستای خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه های مختلفی را در راستای خدمت رسانی به این عزیزان دارد که می توان از جمله این برنامه ها به برگزاری مسابقات و محافل قرآنی؛ اردوهای زیارتی، سیاحتی، کلاس های فرهنگی و آموزشی، دوره های مختلف ویژه گروه های سنی مختلف و همچنین برنامه های مناسبتی اشاره کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این نهاد در راستای نخبه پروری گام بر می دارد، اظهار داشت: به همت حوزه فرهنگی کمیته امداد در دو سال اخیر تا کنون ۵۸۴ نخبه فرهنگی شناسایی شده اند.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با بیان اینکه ۷۹۵ دانش آموز راهی دانشگاه شدند، گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه نیز از حمایتهای فرهنگی کمیته امداد بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی و اردویی نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی بین مددجویان خواهد داشت، افزود: این اردوها با هدف ایجاد انس، الفت، تقویت روحیه جامعه پذیری، ایجاد زمینه مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی جامعه مورد هدف برگزار می شود.

مومنی، گسترش و تعمیق مهارت های فردی و اجتماعی، پرورش فضای معنوی و ولایت مداری در میان مخاطبان را از دیگر اهداف اجرای اردوهای فرهنگی دانست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه برگزاری اردوهای زیارتی را از برنامه های کمیته امداد در جهت ارتقای سطح فرهنگی مددجویان تحت حمایت دانست و افزود: به همت حوزه فرهنگی در دو سال اخیر تا کنون۴ هزار و۷۶۱ مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در دو سال اخیر تا کنون بیش از ۱۲ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی و تحصیلی کمیته امداد بهره مند شدند.

مومنی بهداشت روانی، سلامت معنوی، مهارت‌های فرزند پروری دینی و مهارت ارتباط با کودکان و نوجوانان، راهکارهای تغییر و اصلاح رفتار، آموزش سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های قبل و بعد از ازدواج را از موضوعات و خدمات فرهنگی و مشاوره ای این نهاد دانست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی همچنین به اهمیت اشتغال جوانان و افراد تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: کمیته امداد در این راستا نیز گام های اساسی برداشته است به طوری که طی ۹ ماهه امسال ۴۸۲ مورد کاریابی مددجویان تحت حمایت با بیمه طی تعامل با کارفرمایان در بخش های تولیدی و خدمات با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

این مقام مسئول یکی از فعالیت‌های اساسی کمیته امداد را انجام فعالیت‌هایی دانست که به ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و علاقه و استقبال از کار منجر می‌شود.

وی هدف از این فعالیت‌ها را کمک به درآمد خانوارها و ایجاد مشاغل جهت بهبود رفاه خانواده های تحت حمایت دانست و ادامه داد: توانمندسازی مددجویان از برنامه‌های محوری در کمیته امداد است.

مومنی بیان کرد: کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان و با ارائه آموزش‌های لازم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مددجویان، اشتغال آموزش دیدگان را از طریق معرفی مستقیم به کارفرمایان و مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی پیگیری می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: کمیته امداد برای کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می‌شود

کد خبر 1748482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha