مردم صبور کرمان الگوی ایران/ لزوم کار هنری برای معرفی شهدای حادثه تروریستی کرمان

در نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان بر لزوم کار هنری بزرگ برای نشان دادن عزت‌آفرینی این شهدا تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حامد علامتی، سه‌شنبه(۱۷ بهمن) در نخستین یادواره شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا که با حضور خانواده این شهدا و مجروحین کودک و نوجوان برگزار شد؛ این شهدا و والدین آنان را به واسطه تربیت فرزندانی در مسیر حاج قاسم، سند افتخاری برای جمهوری اسلامی دانست.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه ما مدیون و بدهکار همه شهدا از جمله شهدای کودک و نوجوان همین شهر هستیم؛ تصریح کرد: امروز با عمق وجود می فهمیم شهید قلب تاریخ است.

وی افزود: شهدا همیشه کانون اجتماع هستند؛ چه بزرگ باشند یا کوچک اما وقتی شهید می شوند همه معلم هستند و ما باید امروز باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم که وظیفه ما ساختن ایران قوی است که برای آن باید علم و ایمان و مدرسه ما قوی شود و در این مسیر الگو، شهدا هستند.

علامتی خاطرنشان کرد: مردم صبور کرمان الگوی ایران هستند و مردم غزه که ماهها زیر گلوله‌ها مقاومت می کنند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر برای نشان دادن عظمت شهدای حادثه تروریستی کرمان؛ افزود: شهدای این حادثه به طور ویژه دانش‌آموزان، مظلوم ترین بخش این حادثه هستند.

وی با اشاره به اینکه عمده شهدای این حادثه زنان و کودکان هستند و از این حیث‌ جنایت دشمن منحصربفرد است؛ تاکید کرد: باید تلاش شود عزت آفرینی این بچه‌ها با زبان هنر معرفی شود.

فداکار با قدردانی از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در فرصت اندک، اقدامات خوبی برای بزرگداشت شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی کرمان انجام دادند، گفت: ظرفیت خوبی در کانون هست و برای سالگرد کارهای بهتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر یک از شهدای حادثه تروریستی کرمان گل سرسبد خانواده بوده است؛ شهادت خانوادگی در این حادثه از جمله مادر و فرزند را داغ بزرگی دانست و گفت: در عین حال ظرفیت بزرگی است تا در تاریخ جمهوری اسلامی برای شناخت دوست و دشمن استفاده شود.
فداکار رسالت هنری بزرگی را متوجه هنرمندان دانست که نباید از آن غافل شد و تاکید کرد: این شهدا با دستان کوچک گره‌های بزرگی می توانند باز ‌کنند.

اکبر خدادادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم با اشاره به اینکه یک سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان کودک و نوجوان هستند؛ افزود: این شهدا شاگردان مکتب حاج قاسم هستند.

وی برگزاری این یادواره را آغازی برای تولید محتوای فرهنگی و الگوسازی دانست و گفت: ۱۰ عنوان کتاب درباره این شهدا در کانون در حال نگارش است و مسابقه دلنوشته نیز به یاد این شهدا برگزار می‌شود.

کد خبر 1748629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha