فعالیت های مستمر پژوهشی درمدرسه علمیه  شهر سامن

حجت الاسلام ایلخانی گفت: برنامه های پژوهشی به صورت مستمر در مدرسه علمیه شهر سامن در حال انجام بوده که عمده ترین آن ها پژوهش های کلاسی شامل آموزش های روش تحقیق است.

حجت الاسلام  مهران ایلخانی در گفت‌وگو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ملایر با بیان اینکه مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)در شهر سامن ملایر فعالیت دارد گفت:  این مدرسه از منزل شخصی  حجت الاسلام  سید ابوالفتح طباطبائی سید بزرگواری که بسیار مورد توجه مردم شهر سامن و حتی شهرستان ملایربودند ساخته شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن بیان کرد:ایشان باب شخصی خودشان را برای ساخت مدرسه علمیه درنظرگرفتند واین مدرسه با کمک مردم خیراندیش وهمچنین فرزند ایشان سید حسین طباطبائی که در حال حاضر امام جمعه شهرسامن هستند ساخته شده  و سال ۱۳۸۵باحضور معتمدین و مسئولین  افتتاح و فعالیت خود را شروع کرده است و دراین مدرسه طلابی از شهرستان ملایر و دیگر نقاط کشور درحال تحصیل هستند.

فعالیت های مستمر پژوهشی درمدرسه علمیه  شهر سامن

ایلخانی با اشاره به اینکه این مدرسه علمیه در ابتدا با مسئولیت و مدیریت حجت الاسلام و سیدحسین طباطبائی شروع به کار و در ادامه با مدیریت حجت الاسلام  رسولی و پس از آن حجت الاسلام  روح الله نجفی مقدم فعالیت داشته افزود:در حال حاضر مدیریت این مدرسه بر عهده بنده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اظهارکرد:در این مدرسه علمیه سالانه  بین ۱۰ تا ۱۵ نفربر اساس ظرفیت مدرسه جذب می‌شود که بعد از گذراندن مراحل و شرایط جذب و مشغول به تحصیل می‌شوند.

فعالیت های مستمر پژوهشی درمدرسه علمیه  شهر سامن

ایلخانی  با اشاره به برنامه های مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در دو بخش افزود : یکی ،برنامه های ابلاغی ملی و کشوری بین مدارس علمیه و بخش دیگر برنامه های مربوط به خود مدرسه است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های  مدرسه برگزاری دروس مقدماتی حوزوی یا سطح یک  است که طلاب به صورت روزانه بین چهار الی پنج کلاس را شرکت می‌کنند و اساتید هم طبق روابط آموزشی موجود کار علمی را در مدرسه پیش می‌برند .

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) سامن افزود:در کنار برنامه های مصوب آموزشی  مباحثه به صورت نظامی در نظر گرفته شده که بعد از نماز مغرب و عشاء گروه های مختلف شکل می‌گیرند و اساتید هم برای مباحثه طلاب حضور و نظارت می‌کنند.

فعالیت های مستمر پژوهشی درمدرسه علمیه  شهر سامن

وی تصریح کرد :علاوه براین روزانه یک برنامه قرآنی هم که شامل  مفاهیم قرآن و حفظ قران برای طلاب است برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) خاطرنشان کرد:این ها مجموعه برنامه های علمی ما هست و در پایان هفته یک ماده درسی که از پیش تعیین شده است آزمونی به صورت شفاهی برقرار مو طلاب مورد سنجش قرار می‌گیرند و علاوه بر این کلاس های تقویتی اختیاری و همچنین نشست های انگیزشی علمی هم برقرار می‌شود.

ایلخانی اضافه کرد : از دیگر برنامه های مستمر مدرسه علمیه حضور مشاور دربین طلاب،برگزاری کلاس های مستمر اخلاق با حضور اساتید اخلاق،جلسات انس با قرآن، جلسات انس با اهل بیت،انس با شهدا در قالب های مختلف،برنامه های ورزشی ،برنامه های تفریحی و سرگرمی ازجمله فوتسال و سینما و برنامه هایی همچون اردو های زیارتی که سالی یک الی دوبار در  مشهد مقدس،قم و جمکران و راهیان نور است برگزار می‌شود.

فعالیت های مستمر پژوهشی درمدرسه علمیه  شهر سامن

وی در ادامه افزود: از دیگر برنامه های  مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)برنامه های پژوهشی توسط سرپرست پژوهش  است  که عمده ترین آن ها پژوهش های کلاسی شامل   آموزش های روش تحقیق است که در برخی موارد  در فصل تابستان نیز  انجام می‌شود.

ایلخانی سوق دادن طلاب به نرم افزار های علمی  شامل  پژوهش ترجمه کتاب  را از دیگر برنامه‌های پژوهشی برشمرد و یادآور شد این بخش نیز  به عنوان  کار گروهی صورت می‌گیرد در نهایت طلاب بعد از گذراندن دوره  مقدماتی  اکثریت آن ها در مقاطع تحصیلی بالاتر برای ادامه تحصیل به سطوح بالاتری انتقال داده می‌شوند .

کد خبر 1748870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha