اعجاز پیامبر(ص) تبدیل جاهلیت به انسانیت بود

حجت الاسلام مختاری گفت: با آمدن پیامبر اسلام(ص) اصل جاهلیت به اصل انسانیت، علم و معرفت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری  شامگاه (۱۸ بهمن) در جشن مبعث مسجد محمد رسول الله(ص) بیرجند با بیان اینکه اسلام ۱۴۰۰ سال ریشه دوانده است و حتی مغول ها در ایران مسلمان شدند، اظهار داشت: بعد از این سال ها ایران ام القرای اسلام شد و انقلاب هم آمد که خداوند را برای این نعمت شاکریم.

وی با اشاره به اینکه جهان قبل از بعثت پیامبر (ص)؛ جهان ضلالت، گمراهی و ظلمت بود، ادامه داد: در عصر جاهلیت مسئله فحشا بیداد می کرد، همچنین خرافات و رفتارها و فرهنگ غیرمنطقی رواج داشت که با مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و همه این جاهلیت ها رفع شد. 

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: بر اساس فرهنگ اسلامی همه بنده خدا هستیم و فرهنگ اسلامی فرهنگ صلح و امنیت است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اسلام زیربنای صلح و امنیت را تقویت کرد که اگر اهل بیت پیامبر (ص) منزوی نمی شدند هم اکنون جهان بشیریت ما بیشتر سرآمد بود، افزود: در اسلام جای فحشا و بی عفتی را حجاب و عفاف گرفت و فساد و فحشا ممنوع شد و هر اقدام ما باید ریشه در عقل و سنت پیامبر داشته باشد.

وی افزود: با آمدن پیامبر اسلام(ص) عصر جاهلیت اولی به اصل انسانیت، اصل علم و معرفت تبدیل شد، این فضا را پیامبر ایجاد کرد، اما برخی افراد باز هم فتنه کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جاهلیت مدرن تصریح کرد: غول رسانه ای غرب می گوید ما تمدن داریم اما باید بدانیم هم اکنون هم جاهیلت داریم که به مراتب بدتر از جاهلیت قبل از پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام مختاری گفت: هر کس خواندن و نوشتن یاد داشته باشد علم ندارد بلکه باید علم با انسانیت همراه باشد، جنگ و خشونت در شان انسان نیست، هرکس زورش بیشتر باشد نباید به پایین تر از خودش زور بگوید بلکه انسان باید فراتر از حیوانات باشد و به دور از جنگ و خرافات باشد.

وی تصریح کرد: در عصر کنونی جاهلیت بیشتر شده است و صدها میلیون آدم را همین غرب های کروات زده در جنگ جهانی دوم کشته اند.

امام جمعه موقت بیرجند به بمب باران های جهان اشاره کرد و گفت: در عصر جاهیلت دختران را زنده به گور می کردند و الان سقط های غیرقانونی زیاد شده است، کودک کشی در عصر ما و در فلسطین سابقه ندارد و یا خشونت، فساد و فحشا در این دوران بیشتر شده است.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر مدیریت و کنترل فضای مجازی توسط دولت اسلامی، گفت: مجلس طرح صیانت را مطرح کرد، اما باید از چندین سال گذشته برای کسب و کار مجازی مردم فکری می شد تا ما الان زیر یوق دشمن نمی بودیم.

وی افزود: این فضای جنگ، فساد و فحشا اگر ادامه داشته باشد جاهلیت اوج می گیرد، انقلاب اسلامی همانند یک سد جلوی فرهنگ مادی ایستاده است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه در جنگ ۲۵۰ هزار شهید دادیم، گفت: اما در این جنگ نرم دشمن، ما فراوان تلفات فرهنگی دادیم و برخی جوانان گرفتار فحشا، فساد و خرافات شدند.

حجت الاسلام مختاری گفت: جاهلیت مدرن خانواده ها را درگیر کرده است و تنها فرهنگ الهی می تواند ما را نجات دهد، اگر خدا بر جوامع حاکم شد امید است که بشر از این همه جاهلیت نجات و جهان روی صلح، امنیت و انسانیت را ببیند.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نمی بود معلوم نبود چه بلایی بر سر ما می آمد، ادامه داد: جوانان پاک و انقلابی ما و یا شهید سلیمانی های ما محصول امام راحل و انقلاب هستند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: فرهنگ توحیدی انسان هایی می سازد که افرادی، جان خود را می دهند تا امنیت پایدار باشد و دیگران عزت داشته باشد، بعد از ۱۴۰۰ سال فاصله با پیامبر؛ ما  نیازمند تجدید بودیم که انقلاب اینگونه عمل کرد.

وی ادامه داد: با شرکت در انتخابات و بی تفاوت نبودن می توانیم خود را نجات دهیم، اگر کشور ما دست اجنبی بیفتد ۱۰۰ درصد شرایط ما بدتر خواهد شد، در سایه اسلام باید قدر انقلاب را بدانیم و در عمل در صحنه باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نباید نقطه ضعف ها را پر رنگ جلوه دهیم این شیطان است که ما را فریب می دهد و دشمن هم تلاش می کند امید ما را نابود می کند در صورتی که ما نعمت زیاد داریم.

کد خبر 1748898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha