بانوان باید پای کار جهاد تبیین باشند

طالبی با اشاره به نقش موثر بانوان در امور مختلف گفت: بانوان مجاهد جامعه اسلامی باید پای کار جهاد تبیین باشند و در این راستا تمام تلاش و توان خود را بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی سارا طالبی، مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی کشور، امروز (۱۹ بهمن) در هشتمین نشست از سلسله نشست های استانی «افق روح الله» که همزمان با دهه مبارک فجر و با موضوع سنت های الهی در انقلاب اسلامی در مرکز اصحاب هنر و رسانه ماهور اراک برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران حرکتی است که همه بشریت را تحت تاثیر خود قرار داده و امروز شاهد آثار و برکات خیر آن در تمام نقاط ایران و حتی جهان هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در انقلاب های بزرگ جهان، بیان کرد: در جریان مقاومت شاهد هستیم که با مقاومت و این صحنه های تلخ شهادت کودکان و زنان بی دفاع و بی گناه، یک بیداری جهانی دیگر در ادامه انقلاب 57 رقم خورده است؛  که در این راستا الگو برداری مردم جهان برای مبارزه با ظلم را نمی توانیم منکر شویم.  

طالبی با تاکید بر اینکه این بیداری اسلامی را که در جهان شاهد هستیم، متاثر از انقلاب اسلامی است و ایدئولوژی و خط فکری رهبران ما است، ادامه داد: این اعتماد به نفسی که در افراد شکل گرفته است به برکت انقلاب است و ما باید خدا را شاکر باشیم که این انقلاب در کشور ما شکل گرفته است.

 این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه باید در راستای حفظ این انقلاب کوشا باشیم، اظهار داشت: همه بدانیم که چه مسئولیت سنگینی در مقابل این انقلاب و خون هایی که برای این انقلاب ریخته شده است داریم.  

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد:امروز ما در ایران اسلامی برکات بسیاری داریم و باید شاکر این نعمت امنیت، آزادی و آرامش باشیم.

وی با بیان اینکه مساله نقش آفرینی بانوان در انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است، ادامه داد: امام نگاه جدید و حیات دوباره ای به این انقلاب دادند؛ یکی از تحولات جدی که در نگرش امام بود نقش جدی مردم بود و در دوران انقلاب بسیاری از بانوان که حتی پوشش مناسبی نداشتند به انقلاب پیوستند چرا که امام فضایی را ایجاد کرده بودند که زنان و دختران جوان خود و جایگاه خود را یافته و حضور و مشارکت خود در برنامه ها را موثر می دانستند و حضور آگاهانه در جریان انقلاب و بعد از آن داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ابتدای انقلاب زن و مرد در کنار هم قرار گرفتند و امام بارها فرمودند زنان پیش‌برنده انقلاب بودند و همواره به نقش بانوان اشاره داشتند.  

وی با بیام اینکه امام می فرماید قرآن انسان ساز است و زنان نیز انسان ساز هستند، گفت: این نگاه حضرت امام به بانوان بود که ما در انقلاب و دفاع مقدس شاهد تلاش بانوان در عرصه های مختلف به ویژه تشویق مردان به حضور در صحنه بودیم.

طالبی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب قله تمدن اسلامی را در ۵ گام برای ما متصور شدند، ادامه داد: ما برای رسیدن به این مهم باید در بخش های مختلف تلاش کنیم و راه های نرفته را با تلاش، برنامه ریزی و جهاد تبیین پیش ببریم و بانوان باید پای کار جهاد تبیین باشند.

کد خبر 1748980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha