امام‌جمعه قم:

۲۲ بهمن روز افتخار مردم ایران است

ملت ایران با حضور خود حماسه ای بی‌نظیر خلق می‌کنند
۲۲ بهمن روز افتخار مردم ایران است

امام‌جمعه قم گفت: مردم در برابر تمام ناملایمات سربلند ایستادگی کرده و پاسخ دشمن را داده‌اند و ۲۲ بهمن نیز که روز افتخار و سربلندی مردم است نیز مردم با حضور پرشور خود حماسه بی‌نظیر را خلق خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز (جمعه بیستم بهمن‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: تقوا انسان را از خطرات رهایی می‌بخشد و موجب می‌شود که انسان به ذات اقدس الهی نزدیک شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به عوامل سعادت گفت: یکی از عواملی که مانع سعادت می‌شود، غفلت است، انسان‌های غافل به سعادت نمی‌رسند و راه درمان آن این است که انسان به هدف آفرینش نگاه کند و فلسفه وجودی انسان را بررسی کند تا از غفلت رها شود.

وی گفت: اگر به‌درستی بتوانیم از تاریخ عبرت بگیریم به مسیر درست رسیده‌ایم و ما را از غفلت نجات می‌دهد و اساساً تاریخ با انسان حرف می‌زند و ما را هوشیار می‌کند.

حسینی بوشهری به آخرین روزهای ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: یک فرصت طلایی را داریم از دست می‌دهیم و باید از این چند روز باقی‌مانده از این ماه استفاده کرده و در راستای راز و نیاز و مناجات بکوشیم.

امام جمعه قم گفت: ماه شعبان را در پیش داریم که روزه گرفتن در این ماه بسیار سفارش شده و از سوی دیگر دعا و مناجات از امیرالمؤمنین (ع) که بعد از نمازخواندن آن سفارش شده که به مناجات شعبانیه معروف است.

وی افزود: ماه شعبان ماهی است که در آن شهادت اهل‌بیت(ع) واقع نشده است و ماه شادی و سرور اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود که میلاد امام حسین(ع)، میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع)، میلاد امام سجاد(ع) و میلاد حضرت مهدی(عج) در این ماه را داریم.

حسینی بوشهری به مبعث حضرت رسول(ص) اشاره کرد و گفت: انقلاب ما برگرفته از مبعث بود و امام راحل(ره) با الگو گیری از مبعث که اجتناب از طاغوت و دعوت از عبودیت بود، انقلاب اسلامی را ایجاد کردند.

وی گفت: مردم قم پشتیبان انقلاب بودند و در کنار امام راحل ایستادگی کردند و اوج حرکت انقلاب از قم شروع کرد و بعد از آن این حرکت از قم شروع شد و فرجام آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.

امام‌جمعه قم گفت: مردم در برابر تمام ناملایمات سربلند ایستادگی کرده و پاسخ دشمن را داده‌اند و ۲۲ بهمن نیز که روز افتخار و سربلندی مردم است نیز مردم با حضور پرشور خود حماسه بی‌نظیر را خلق خواهند کرد.

حسینی بوشهری افزود: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مقدمه‌ای برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و زمانی که دشمن ببیند که ۲۲ بهمن تفاوتی با سایر سال‌ها نکرده است، دست و پای خود را جمع خواهد کرد و روز ۱۱ اسفند را نظاره می‌کند که چگونه مردم پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

وی گفت: به کاندیدا و حامیان آن‌ها توصیه می‌کنم که قانون را معیار قرار دهید، در چارچوب قانون حرکت کنید و هواهای نفسانی باعث نشود که بگویید هدف وسیله را توجیه می‌کند. به هر قیمت نباید کاندیدا را بفرستید و تبلیغات راه بیندازیم و بر اساس چارچوب دقیق عمل کنیم.

امام‌جمعه قم در خصوص ملت مظلوم غزه گفت: ما به برکت نظام اسلامی امروز در آسایش و آرامش هستیم اما مردم مظلوم در آنجا، بچه‌های خود را زیر خروارها خاک دفن می‌کنند که امیدواریم با عنایت خداوند شر اسرائیل و آمریکا از بین برود.

کد خبر 1749050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha