جشن تکلیف پسرانه در جشن های دهه فجر

همزمان با ایام الله دهه فجر، کانون شهید مطهری آستان مقدّس آقاسیّدهاشم(ع) ورازگاه سنگر از برگزاری جشن تکلیف پسرانه و جشن انقلاب خبر داد و گفت: پیروزی انقلاب به ملت ایران فرهنگ «ما می‌توانیم» را فهماند.  

امیرحسین عزیزی_ مسئول کانون شهید مطهری آستان مقدّس آقاسیّدهاشم(ع) ورازگاه سنگر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه، پیروزی انقلاب به ملت ایران فرهنگ «ما می‌توانیم» را فهماند، گفت:  این فرهنگ یک فرهنگ پیشرو در مقابل تمام استکباری بود که نظام سلطه در این کشور پیاده میکرد.  

وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند ما در این سال ها بیشتر به قله نزدیکتر شده ایم و این رسیدن بخاطر پیشینه درخشان مردم مومن و ولایتمداری است که همواره گوش به فرمان ولایت دارند.  

عزیزی در ادامه به مناسبت های دهه فجر این کانون فرهنگی اشاره و اظهار کرد: همزمان با دهه فجر، جشن معبث و پیروزی انقلاب را با حضور پرشور اهالی محل با سخنرانی حجت‌الاسلام «اسماعیل پور» و مدیحه سرایی کربلایی «مهران جهانسیر» برگزار کردیم.

وی افزود: اسماعیل پور در این جشن به بیان دستاوردهای انقلاب و اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت و بر ضرورت مشارکت حداکثری و تشویق یکدیگر به «تواصی» تاکید کرد.  

عزیزی، از برگزاری مسابقات ورزشی چندگانه اعم از فوتسال، پینگ‌پنگ، دارت، فوتبال دستی و... خبر داد و گفت: در کنار اجرای برنامه های دینی و مذهبی تلاش می کنیم تا برای جذب جوانان و نوجوانان از علایق و سلایق بروز آنان بهره گرفته و برنامه های مفرح و متنوع تری را به نمایش بگذاریم.  

وی با بیان اینکه در راستای طرح پیوند «مسجد، منزل و مدرسه» جشن تکلیف دانش آموزان پسر مدرسه شهدا گیل پرده سر را نیز با همکاری مدیریت و معاونت مدرسه، پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر(ع) و کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری در آستان مقدّس آقاسیّدهاشم علیه السلام ورازگاه برگزار کردیم، افزود: جشن تکلیف یکی از اقدامات معنوی و تربیتی در نظام آموزشی مدارس است که می بایست به این امر مهم که تا حدودی برای پسران نادیده گرفته می شود، اهمیت ویژه داد.

عزیزی با تاکید بر اینکه، جشن تکلیف پسرانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: دختران در ۹ سالگی و پسران در ۱۵ سالگی به بلوغ فکری و جسمی لازم برای پذیرش مسئولیت های عبادی خود در برابر پروردگار می رسند و می بایست با آگاهی بیشتر این مسائل را رعایت کنند.  

وی در ادامه اجرای برنامه فرهنگی، مسابقه و بیان احکام برای دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند را زینت بخش این محفل دانست و گفت: در کنار آشنایی با فرایض دینی و واجبات و محرمات سعی کردیم خاطرات شیرینی از جشن تکلیف را در خاطرشان ثبت کردیم.  

عزیزی اضافه کرد: امشب نیز مسابقه تیر اندازی با تفنگ های لیزری را در حیاط مسجد برگزار کردیم و با اهدای هدایایی از شرکت کنندگان تجلیل شد.ـ

جشن تکلیف پسرانه در جشن های دهه فجر

جشن تکلیف پسرانه در جشن های دهه فجر

جشن تکلیف پسرانه در جشن های دهه فجر

کد خبر 1749147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha