افزایش سرانه فضای دانش‌آموزی از۱.۵ به ۵.۲۸ متر مربع

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح استخر مالک اشتر در شهر مشهد گفت: به برکت انقلاب اسلامی سرانه فضای دانش آموزی از۱.۵ متر مربع به ۵.۲۸ متر مربع رسیده است.



به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حمیدرضا خان محمدی در مراسم افتتاحیه استخر مالک اشتر محله خواجه ربیع مشهد که صبح امروز شنبه (۲۱بهمن) با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز برگزار شد، گفت: از برکات انقلاب اسلامی می‌توان به افزایش سرانه فضای دانش‌آموزی از یک و نیم متر مربع در ابتدای انقلاب به ۵.۲۸ متر مربع با وجود رشد ۴۰۰ درصدی دانش آموزان  اشاره کرد.

وی گفت: این افزایش سرانه علی رغم شرایطی چون دفاع مقدس وتحریم‌های ظالمانه بوده است در چنین شرایطی نیز مدرسه سازی تعطیل نشده است چون انقلاب ما انقلاب انسان سازی است.

رئیس نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در برنامه هفتم ۲۰۰ مجتمع با محوریت کانون تربیت و پیشرفت محله پیش بینی شده است و محور کار ما ساخت مجتمع‌های آموزشی است این استخر نیز از مصوبات سفر رئیس دولت سیزدهم است. ۴۵ استخر تمام شده است و ۱۵۰ استخر در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در مدرسه گفت: ۶۴۸ پروژه ورزشی نیمه تمام داریم که در استان خراسان ۸ استخر آماده است و با تکمیل جزئیات در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و ۴ استخر دیگر نیز در حال تکمیل است و ما با رویکرد قوی در برنامه هفتم به دنبال تاسیس مراکز ورزشی هستیم.

افزایش سرانه فضای دانش‌آموزی از۱.۵ به ۵.۲۸ متر مربع

بحران سرانه‌ها نیازمند همت است

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: شهر مشهد دومین کلانشهر و پایتخت معنوی کشور در ۲۲ شاخص پایین‌تر از متوسط استان است که در چهار شاخص وضعیت بحرانی دارد.
وی گفت: این شهر در سرانه آموزشی، بهداشتی، ورزشی و آب با بحران مواجه است که برای رفع آن نیاز به همت بالایی است.
داوری با بیان اینکه آموزش و پرورش کارخانه آدم سازی و محور تولید و علم و هویت است، گفت: کمبود فضای آموزشی در جوار عالم آل محمد ما را رنج می‌دهد اما به همت خیرین امروز نهضتی ایجاد شده است و به لطف خدا امروز هر سه‌شنبه یک مدرسه افتتاح می‌شود و امیدواریم در چند سال آینده تمامی مدارس ما در یک شیفت فعالیت کنند.

افزایش سرانه فضای دانش‌آموزی از۱.۵ به ۵.۲۸ متر مربع

برنامه ریزی برای توسعه فضاهای آموزشی 

جاسم حسین‌پور مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم، افتتاح استخر مالک اشتر را از برکات سفر رئیس سازمان نوسازی کل کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به بودجه اداره کل نوسازی برنامه های خوبی برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی خواهیم داشت.

وی ایجاد  ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور و ۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی در استان خراسان را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: استخر مالک اشتر با زیربنای حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با ارزش حداقل ۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

حسین پور از ایثارگری های مدیر کل آموزش و پرورش در ایجاد فرصت های جدید در عرصه ساخت و ساز مدارس کشور تشکر کرد.

در پایان استخر مالک اشتر واقع در ناحیه یک حاشیه شهر مشهد که عملیات احداث آن از سال ۹۴ آغاز شده بود، افتتاح شد.

پایان پیام/

کد خبر 1749328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha