جشن تکلیف آغازی شیرین برای عبادت و بندگی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای عبادت و بندگی در راه خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گچساران، امروز دوشنبه (۲۳ بهمن) ، «حسنعلی عزت‌خواه» در آئین جشن تکلیف ۸۰ دختر کلاس سوم بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد که به همت موسسه خیریه حضرت رقیه (س) برگزار شد، با تبریک به پسران و دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند، افزود:جشن تکلیف در واقع حرکت در مسیر بندگی، تعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسرانی است که با جشن تکلیف احکام روحبخش دین مبین اسلام برای این قشرها ساری و جاری می شود.

عزت خواه، با بیان اینکه همه ساله جشن تکلیف ویژه دختران و پسران دانش آموز در مدارس، مساجد و حسینیه های  مناطق مختلف استان برگزار می شود افزود: دانش آموزان با همکاری مدیران مدارس و معلمان خود با برگزاری جشن های گروهی به نام جشن تکلیف، نعمت های خدا را گرامی داشته و این روز بزرگ را که در آن به سن تکلیف رسیده اند را به عنوان یک روز پرشکوه و خاطره ای به یادماندنی به یاد می سپارند.

امام جمعه بخش کبگیان هم در این آئین معنوی گفت: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات ارزشمند برای آشنایی بیشتر و بهتر نوجوانان با راه ورسم زندگی معنوی، برگزاری جشن تکلیف است.

وی، جشن تکلیف را آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش های دینی و معنوی دانست و افزود: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به سن تکلیف پدران، مادران، اولیا و مربیان مهمترین نقش را بر عهده دارند.

آفتاب غلامی مدیر موسسه خیریه حضرت رقیه(س) یاسوج، نیز از جشن تکلیف دختران به عنوان جشن بندگی یاد کرد و خطاب به دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند گفت: نماز خواندن، روزه گرفتن، پرهیز از دروغ گویی، تهمت و انجام محرمات، احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، تلاوت قرآن کریم، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه جویی و احساس مسئولیت در زندگی از جمله اعمالی است که باید بعد از این انجام دهید.

غلامی، کمک به برگزاری باشکوه جشن تکلیف دختران مدارس دخترانه را از دیگر وظایف و رسالت های کاری این موسسه خیریه در کنار انجام سایر کارهای خیر دیگر آن دانست و افزود: جشن تکلیف یکی از لحظات ناب و سرنوشت‌ساز برای کودکان است که برای همیشه در ذهن آن‌ها ثبت خواهد شد لذا علاوه بر مدرسه در برگزاری این جشن، والدین هم باید بیش‌ از پیش به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

اجرای سرود، دکلمه خوانی، خواندن سوگندنامه و برپایی نماز جماعت از برنامه های جانبی این آیین معنوی بود.

کد خبر 1749559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha