پناهگاهی بهتر از مسجد برای مردم وجود ندارد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحانیون باید حواسشان جمع باشد که مساجد را خالی نکنند و مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان نیز باید بدانند پناهگاهی بهتر از مسجد وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامی‌داشت یاد خاطره شهدا، اظهار کرد: اگر به زمان بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و آغاز انقلاب بزرگ پیامبر برگردیم، هیچ پایگاهی محکم‌تر و بهتر از پایگاه مسجد نبود و اساساً مسجد پایگاهی بود که پیامبر همه مباحث مردم، قضاوت و امورات مسلمین را در مسجد انجام می‌دادند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از وارد شدن به مدینه نخستین اقدام ایشان، احداث بنای مسجد قبا بود، بنابراین مسجد همیشه پایگاه دین بوده و بر اساس روایات، مسجد مکانی بوده که شیاطین جنی و انسی از آن می‌ترسند.

وی یادآور شد: در روایت وجود دارد کسی که می خواهد به مسجد برود از زمانی که به سمت مسجد حرکت می‌کند، شیطان همراه او بوده و به اندازه‌ای برای وسوسه چنین شخصی تلاش می‌کند و تا در مسجد همراه وی خواهد بود، وقتی که این شخص وارد مسجد شد، شیطان دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد و حق ورود به مسجد را ندارد.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی را داشتند، افزود: به این معنا که افراد مسجدی متدین و مومن در تجمعات و راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کردند و اساساً مسجد محل و پایگاهی برای برنامه‌ریزی تجمعات و راهپیمایی‌ها علیه طاغوت بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعبیر زیبای حضرت امام(ره) این بود که «مساجد سنگر هستند و باید سنگرها را خالی نکنید»، یعنی مسجد صرفا سنگر ایام جنگ نیست، بلکه مسجد همیشه سنگر بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز این سنگر نقش خود را ایفا کرده است.

وی بیان کرد: بیشتر افرادی که در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها اعزام شدند، حرکت خود را از مسجد آغاز کردند و در این مکان‌ها پرورش و تربیت پیدا کردند و با جنگ، جبهه، امام(ره) و انقلاب آشنا شدند.

حجت الاسلام عبودی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسجد همین نقش را داشت و نقش پشتیبانی از جبهه‌ها را ایفا کرد، به این معنا که نیروی انسانی برای جبهه‌ها تامین می‌کرد و محل اعزام رزمندگان به جبهه‌ها مساجد بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مساجد نقش پشتیبانی و تامین مواد غذایی، البسه و ... را بر عهده داشتند و زنان و دختران نیز در مساجد برای بسیجیان مواد غذایی را بسته‌بندی و لباس برای رزمندگان می‌دوختند و این نشان می‌دهد که مسجد نقش پشتیبانی را داشت.

وی با اشاره به اینکه بازگشت پیکر مطهر شهدا، مراسم ورود و حضور آنها و زیارت مردم با شهدا در مساجد انجام می‌گرفت، اظهار کرد: ما هیچ مکانی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که قبل و بعد از انقلاب برای حفظ انقلاب، دین و ارزش‌های اسلامی به اندازه مسجد نقش داشته باشد.

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: مسجد به دلیل نقش بالا و تاثیرگذاری ویژه‌ای که دارد دشمنان تلاش می‌کنند تا مساجد را خالی کنند و سال‌ها این برنامه‌ریزی را در دستور کار دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته مهم این است که روحانیون باید حواسشان جمع باشد که مساجد را خالی نکنند و مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان نیز باید بدانند پناهگاهی بهتر از مسجد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر نوجوانان و جوانان به دنبال آینده خوب، عاقبت بخیری و خوشبختی هستند با هیچ جایی بهتر از مسجد نمی‌توانند ارتباط خود را برقرار کنند.

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه هیچ مکانی به اندازه مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش نداشته، گفت: مساجد در سراسر کشور نقش اساسی را داشته و این پایگاه مهم همیشه باید حفظ شود.

کد خبر 1749710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha