تکاپوی بچه‌های مسجدی در برپایی جشن‌های شعبان

تقویم کشورمان مزین به مناسبت‌های بی شماری است که جشن و اعیاد بخشی از این مناسبت‌هاست و اینجا در کردستان، بچه های مسجدی برای برپایی جشن‌های شعبانیه در تلاشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، جشن و اعیاد که می آید مساجد کردستان مزین می شوند به پرچم های رنگی و چراغها و ریسه های نورانی که خبر از آمدن عید می دهد.

ماه شعبان پر از اعیاد و ولادت هاست که حسینیه، مهدیه و بسیاری از مساجد شهرهای استان مکان برپایی جشن و شادی این ایام می شود، حضور بچه های مسجدی و کانون های مساجد فرهنگی هنری در این راستا زمینه ساز برگزاری جشن های مردمی با محوریت مساجد است.

کانون های فرهنگی هنری کردستان همواره در همه مناسبت های دینی و ملی فعالیت دارند و در ایام ماه شعبان نیز برنامه های مختلفی اجرا خواهند کرد.

تکاپوی بچه‌های مسجدی در برپایی جشن‌های شعبان

محافل قرآنی بارزترین برنامه کانون های فرهنگی مساجد

بهزاد کیامهر مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این زمینه اظهار کرد: برگزاری فعالیتهای قرآنی از جمله محافل انس با قرآن کریم در سطح مساجد شهر و روستاهای استان با همراهی بچه های مسجدی از برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم و برگزاری مراسم جشن و سرور به ویژه در نیمه شعبان المعظم را از برنامه های کانون های مساجد استان عنوان کرد.

کیامهر تصریح کرد: ماه شعبان ماه پیامبر است و رسول خدا فرموده اند هر کس در این ماه روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود بنابراین فضایل این ماه در مساجد استان توسط مربیان کانون های فرهنگی هنری مساجد برای کودکان و نوجوانان مخاطب کانون ها بازگو می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به اینکه مردم کردستان ارادتمندان اهل بیت هستند، بیان کرد: یکی از آیین های اصلی مردم استان در جشن ها و اعیاد دف نوازی و مولودی خوانی است و قطعا این مراسم در برنامه های مساجد استان نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تکاپوی بچه‌های مسجدی در برپایی جشن‌های شعبان

برگزاری برنامه های مختلف در سطح کردستان ویژه نیمه شعبان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان با برنامه های متنوعی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان و تشکل های مردمی وابسته انجام می شود.

حجت الاسلام جلیل مختاری نیا بیان کرد: برگزاری ۱۰ جشن خیاباتی در شهرهای بیجار، قروه و سنندج اتز برنامه هایی است که به مناسبت نیمه شعبان در استان کردستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری برنامه های نیمه شعبان در استان است که با ویژه برنامه هایی همچون مولودی خوانی، دف نوازی، مسابقات فرهنگی، نشست های بصیرتی همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: مساجد در استان کردستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از ظرفیت مساجد، حسینیه، مهدیه و بقاع متبرکه برای برگزاری جشن های عید شعبان استفاده خواهد شد.

تکاپوی بچه‌های مسجدی در برپایی جشن‌های شعبان

حجت الاسلام مختاری نیا تصریح کرد: برپایی موکب و ایستگاه هاتی صلواتی در میادین و اماکن عمومی و در جلوی درب مساجد برخی نقاط استان از دیگر برنامه هایی است که در نیمه شعبان مورد توجه این اداره کل است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت مساجد ۲۵ مراسم جشن را در این مکانهای مقدس با همراهی بچه های مسجدی و عموم مردم برگزار کنیم.

کد خبر 1749824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha