کلنگ ساخت «دهکده اقتصاد مقاومتی» در شاندیز برزمین خورد

رئیس بسیج سازندگی گفت: دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت و جهادگران که برای دریافت مجوز به دنبال حرفه‌های مختلف هستند ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دهکده آموزشی اقتصاد مقاومتی که صبح امروز سه شنبه(۲۴ بهمن) و همزمان با ولادت امام حسین(ع) در شهر شاندیز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث آموزش بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که از هر ۱۰ نفر که آموزش می‌بینند یک نفر این حرفه را به عنوان شغل انتخاب کرده و به آن مشغول می‌شود، عرصه‌های مقاومتی ما کشاورزی، صنایع دستی، صنایع تبدیلی و دانش بنیان است.

وی افزود: موضوع دهکده اقتصاد مقاومتی باید بیشتر به مردم توصیه شود چرا که این مجموعه ها با هدف آموزش و توانمندسازی متقاضیانی که برای مهارت‌افزایی در حوزه اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه‌، تعاونی‌ها، پایگاه‌های مقاومت و جهادگران که برای دریافت مجوز به دنبال حرفه‌های مختلف هستند ایجاد شده است.

سردار زهرایی تصریح کرد: در این دهکده همان کارگاه‌هایی که به مردم توصیه می‌شود برای کسب مهارت و اشتغالزایی شرکت کنند برگزار می‌شود و از طرفی تمامی مصالح  و نهاده‌های مورد نیازشان را تامین می‌کنیم تا بتوانند محصول خود را به راحتی وارد بازار کنند و اگر محصولشان سودآور و به صرفه بود آن را توصیه می‌کنیم که در حوزه بزرگتر برای خود اشتغالزایی کنند.

کلنگ ساخت «دهکده اقتصاد مقاومتی» در شاندیز برزمین خورد

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی مشهد نیز با عرصه‌های پرورش ماهی، گل و گیاه، خوراک دام، قارچ، صنایع دستی و تبدیلی شروع خواهد شد و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در کشور ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی راه‌اندازی شده و تا پایان سال به ۱۸ دهکده خواهد رسید، دهکده  اقتصاد مقاومتی، تفاهمی است بین بسیج سازندگی و فرماندهان سپاه استان، به طوری که زمین و امکانات جانبی به عهده سپاه استان است و فرمانده سپاه امام رضا در این مکان که زیر ساخت خوبی دارد استخر پرورش ماهی ..‌. را آماده  و در اختیار قرار می‌دهد البته سازمان مدیریت و بنیاد تعاون بسیج  نیز مبلغی کمک کرده‌اند.

سردار زهرایی ادامه داد: انتظار داریم دهکده اقتصاد مقاومتی تابستان ۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز کند، در مرحله اول حدود ۶ میلیارد تومان شروع کرده ایم که بخشی توسط بسیج و بخشی توسط سازمان مدیریت تامین شده است.

وی در خصوص نحوه آموزش‌ها نیز بیان کرد: مسیر شناساندن دهکده آموزش اقتصاد مقاومتی از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی است که با حضور به سازندگی ناحیه برای آموزش معرفی می‌شوند، همچنین از طریق سامانه اطلس جهادی می‌توانند متقاضی شوند برای آموزش خود،اقتصاد مقاومتی در سامانه ای بی اس درگاهی دارد برای دهکده که آنجا نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

کلنگ ساخت «دهکده اقتصاد مقاومتی» در شاندیز برزمین خورد

سردار زهرایی گفت: اولویت ما جهادگران، فرماندهان پایگاه، اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه، تعاونی ها و آحاد مردم هستند،. نقش اولیه این دهکده توانمند سازی مردم است همچنین هر محصولی که در روستا و اقلیمی که می‌شود کار کرد می‌توان در این دهکده انجام داد، به عنوان مثال استانی را داریم که دهکده پشتیبان ۱۵۰ روستا شده برای مشاغل یعنی تکنولوژی جدید را سوق داده به آن کاری که مردم روستا انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: اولویت اول ما آموزش و توانمندی است و در نهایت تولیدی که بتواند الگو باشد و بتواند دخل وخرجی برای دهکده باشد از طرفی دهکده می‌تواند مکانی برای اقدامات بسیج سازندگی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده نیز باشد.

کد خبر 1749845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha