کتابخوانی دانشجویان با تخفیف ۴۰ درصدی کتاب/ برپایی نمایشگاه تاریخ چراغ راه آینده در ۸۰ دانشگاه

سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر با عرضه ۵۲۴ عنوان کتاب در ۸۰ دانشگاه از ۲۸ بهمن تا ۱۰ اسفند و با هدف بالا بردن فرهنگ مطالعه کتاب در بین دانشجویان با تخفیف ۴۰ درصدی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر (تاریخ چراغ راه آینده) پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۵ بهمن با حضور هادی گلسرخی، مسئول بنیاد اندیشه های امام خمینی در دانشگاه ها احمد عطایی، مدیر مسئول موسسه فرهنگی قدر ولایت و محمدحسین کریمی پور، دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر در خانه ادبیات و کتاب ایران برگزار شد.

کتابخوانی دانشجویان با تخفیف ۴۰ درصدی کتاب/ برپایی نمایشگاه تاریخ چراغ راه آینده در ۸۰ دانشگاه

در این نشست«احمد عطایی»، مدیر مسئول موسسه فرهنگی قدر ولایت با اشاره به اهداف برپایی سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر گفت: جهاد توام با تبیین و بصیرت عمیق و شناخت دشمن یک تکلیف است؛ صبر و پایداری و استقامت فصل مشترک این شناخت محسوب می شود؛ یکی از اهداف این نمایشگاه کتاب تاریخ ایجاد بصیرت در قشر دانشحو است؛ بصیرت تاریخی که حافظه تاریخی نسل جوان دستخوش تغییر نشود؛ عنوان نمایشگاه «تاریخ چراغ راه آینده» است و بر همین اساس می خواهیم با برنامه ریزی درست به سوی آینده روشن حرکت کنیم؛ مقام معظم رهبری در بیاناتشان بارها به مطالعه تاریخ از سوی جوانان تاکید داشته اند ؛ بنابراین جوانان امروز هم ضرورت دارد تاریخ گذشته را بدانند که در چه وضعیتی بودیم و هم تاریخ امروز و آینده را بدانند که به سمت چه اهدافی به پیش می‌رویم.

 در ادامه این نشست «هادی گلسرخی»،مسئول بنیاد اندیشه های امام خمینی در دانشگاه ها با اشاره به آفت هایی که زیست دانشجویی را در سال های اخیر مورد هجمه قرار داده است، گفت: یکی از موضوعات مهم که در سال های اخیر دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است بحث گسترش فضای مجازی است که باعث سطحی شدن دانشجو شده ، از طرفی کم شدن مطالعه دانشجو و عدم احساس ضرورت مطالعه آفت هایی است که زیست دانشجویی را تحت تاثیر قرار داده است.

مسئول بنیاد اندیشه های امام خمینی در دانشگاه ها با اشاره به اهداف برپایی سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر اظهار کرد: مطالعه و فرهنگ کتاب خوانی بویژه مطالعه تاریخ یک نیاز ضروری برای دانشجویان تا بر اساس آن بتوانند قدرت تحلیل سیاسی خود را بالا ببرند، مقام معظم رهبری همنواره بحث مطالعه کتاب را به عنوان نیاز به دانشجویان مطرح کرده اند؛ نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر با این هدف برپا می شود.

۸۰ هادی گلسرخی افزود: سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر در ۸۰ دانشگاه از ۲۸ بهمن تا ۱۰ اسفند برپا می شود. در حاشیه این رویداد فرهنگی نشست های تخصصی نیز برگزار می شود.

کتابخوانی دانشجویان با تخفیف ۴۰ درصدی کتاب/ برپایی نمایشگاه تاریخ چراغ راه آینده در ۸۰ دانشگاه

کتابخوانی دانشجویان با تخفیف ۴۰ درصدی کتاب/ برپایی نمایشگاه تاریخ چراغ راه آینده در ۸۰ دانشگاهدر ادامه این نشست«محمد حسین کریمی پور» دبیر اجرایی با اشاره به نهادهای حمایت کننده سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر گفت: معاونت فرهنگی ارشاد، خانه کتاب، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، گروه مهتاب و ۲۵ ناشر در برپایی این نمایشگاه سهیم هستند حرکت های ملی اگر با حمایت های سازمان ها نباشد، امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر با اشاره به اینکه مخاطب این نمایشگاه نسل جوان است، اظهار کرد: نیاز است نسل دانشجو رخدادهای تاریخ معاصر را بدانند حتی لازم است نسل اول انقلاب هم بدانند اما مخاطب این رویداد نسل جوان است و باید تک تک ما درباره تاریخ بدانیم.

وی افزود: سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر حاصل حرکتی بود که چهار سال پیش گروهی متشکل از هفت موسسه تاریخ پژوهشی برنامه ریزی کردند؛ نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر ۴ ماه پیش برنامه ریزی شد و در چهار ماه اخیر برنامه ریزی لازم برای طراحی و اجرای بهینه آن صورت گرفت در این نمایشگاه ۵۲۴ عنوان کتاب با تخفیف ۴۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

محمد حسین کریمی پور اظهار کرد: در سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر کتاب هایی با موضوع تاریخ انقلاب و دوران پهلوی و دفاع مقدس به نمایش در می آید؛ در این نمایشگاه آثاری از ۱۷ ناشر حضور دارند که نشر انقلاب اسلامی با ۶۰ عنوان کتاب بیشترین آثار را در نمایشگاه دارد.

هادی گلسرخی درباره مشوق هاییی که سومین نمایشگاه کتاب تاریخ معاصر برای افزایش مطالعه دانشجویان در نظر گرفته است، گفت: یکی از مباحثی که در حوزه کتاب مطرح می شود بحث اقتصادی است زیرا دانشجویان با توان اقتصادی مختلف هستند برخی از دانشجویان از لحاظ اقتصادی در وضعیت ضعیفی هستند و برای همین تخفیف ویژه ای برای این کتاب ها در نظر گرفتیم و آثار این نمایشگاه با ۴۰ تخفیف درصد عرضه می شود؛ تخفیف یکی از شکل هایی دسترسی دانشجویان به کتاب است؛ در واقع این نمایشگاه هم عرضه کتاب به دانشجو و هم بحث اقتصاد کتاب را در نظر دارد.

احمد عطایی با اشاره به ضرورت معرفی کتاب های تاریخی به دانشجویان توضیح داد: مبحث تاریخ معاصر به عنوان یک نیاز برای باید از سوی اساتید برای دانشجو طرح شود، در این روزها فضای مجازی موضوع اساسی است که در شئون مختلف جوانان نقش بازی می کند ما می خواهیم نقش کتاب را در این شرایط برجسته کنیم زیرا نمی خواهیم فقط دانشجو از طریق فضای مجازی اطلاعات اش راتامین کند. یکی از راه ها معرفی کتاب های خوب به دانشجویان خود اساتید دانشگاه ها هستند ، همچنین ائمه جماعات و جمعه و افراد تاثیرگزار نیز می توانند کتاب را معرفی کنند.

وی تصریح کرد: معرفی کتاب به دانشجویان یک ضرورت است و اساتید دانشگاه باید کتاب های هر مقطعی را به دانشجویان معرفی کنند، یکی از ابزارهای کنترل فضای مجازی سوق دادن جوانان به سمت کتاب و کتابخوانی است.

پایان پیام/

کد خبر 1749848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha