خیز جامعه دانشگاهی کرمان برای ایجاد بستر مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه

جامعه دانشگاهی کرمان با تدارک برنامه‌های مختلف تبیینی و پاسخ به سوالات و ابهامات، ایجاد خردجمعی استاد و دانشجو و... در تلاش برای مشارکت حداکثری انتخابات ۱۱ اسفندماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر قاسم محمدنژاد، سه‌شنبه(۲۴ بهمن) در همایش مشارکت حداکثری در انتخابات که با حضور جمعی از دانشگاهیان در سالن شهید مرتضوی فرمانداری برگزار شد؛ حضور حداکثری در انتخابات را موضوعی مهم و یک تکلیف شرعی دانست که دانشگاه‌ها نسبت به سایر حوزه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی بیشتری در این زمینه دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کرمان با تاکید بر اینکه هم دانشجویان و کارکنان و هم اعضای هیئت علمی می‌توانند برای بخش قابل توجهی از جامعه روشنگری کنند؛ افزود: برنامه‌ریزی جامعی در بسیج اساتید استان در این راستا انجام داده‌ایم.

وی یکی از اقدامات را اردوهای راهیان پیشرفت دانست و تصریح کرد: اطلاع از پیشرفت‌های نظام اسلامی در حوزه های علمی، فناوری و... باعث امیدآفرینی واقعی است و ایجاد امید در افراد قطعاً اثر مثبت خواهد داشت و این واقعیت است و می خواهیم آنچه هست را نشان بدهیم و در عین حال ضعف هایی را که وجود دارد نیز بیان کنیم.

دکتر محمدنژاد با اشاره به اینکه مردم دلخوری‌هایی دارند و همه این موارد در فضای دانشگاهی گفتمانی است که می‌تواند مطرح شود؛ گفت: تلاش داریم در نشست با حوزه های نخبگانی دانشجویان و اساتید موثر که در ارزشیابی دانشجویان رتبه های برتر کسب کرده اند، در تبیینِ آنچه که هست نقش ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای کارکنان نیز برنامه داریم و جلسات مختلفی برگزار و تبیین فضای موجود، حساسیت شرایط و دعوت برای حضور در انتخابات انجام می شود.

حجت‌الاسلام دکتر علی عارفی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم دانشگاه‌ها را یکی از مراجع تاثیرگذار بر افکار عمومی و مهمترین تاثیرگذاران در حوزه مسائل سیاسی کشور دانست و تصریح کرد: مردم نوعاً به نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان نگاه می کنند، لذا این قشر وظیفه خطیر و مهمی دارند.

وی ادامه داد: در حوزه تبیین در دانشگاه کرسی‌های آزاداندیشی را فعال و گروه‌های محفل سیاسی را در خوابگاه و دانشکده ایجاد کردیم و گروه‌های مختلف با هم بحث و مناظره می کنند و به شبهات و سئوالات دانشجویان و اساتید پاسخ داده می شود.

دکتر عارفی از راه‌اندازی تریبون آزاد و دعوت از نامزدهای انتخابات استان خبر داد و گفت: به همه نامه نوشتیم که دانشگاه پذیرای شما است و در بین دانشجویان مطالب خود را اعلام و به سئوالات پاسخ بدهید.

وی با بیان اینکه دانشجویان افراد فرهیخته و نخبه‌ای هستند و قاعدتاً با تبلیغات معمولی تاثیر نمی‌پذیرند؛ افزود: آنان از کاندیداهای انتخاباتی برنامه می خواهند و سئوال می کنند و نامزدها پاسخ می دهند و دانشجویان و اساتید تشخیص می دهند کدام فرد برنامه دارد و این در تشخیص اولویت‌ها موثر است و نامزدهای برتر را می توانند انتخاب کنند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان این امر را زمینه ای برای شور و هیجان انتخاباتی در دانشگاه‌ها و انتقال این فعالیت در بستر جامعه توسط دانشگاهیان دانست و در پایان اعلام کرد: برنامه‌های بسیار متنوع و خوب مجازی و حضوری داریم و دانشجویان هم مرتب شرکت می‌کنند.

دکتر سیدعبدالمجید جلایی، از اساتید اقتصاد دانشگاه تاکید کرد: چنانچه متناسب با رشته‌های دانشگاهی روشنگری کنیم و اطلاعات درست از اوضاع کلی کشور و شرایطی که در آن زندگی می کنیم به دانشجویان ارائه بدهیم و حتی محیط ارتباط با دنیا، می تواند خیلی تعیین کننده باشد.

وی افزود: برای رشته ما که اقتصاد است، تصور ما این است بتوانیم آمار دقیق و درستی از پیشرفت‌های اقتصادی، شرایط کشور و نقطه ای که شروع کردیم و اکنون هستیم، فرآیند پیشرفتی که اتفاق افتاده را بتوانیم با استدلال و آمار و ارقام درست تبیین کنیم.

دکتر جلایی این روشنگری را منجر به روشنگری دانشجویان و به تبع آن خانواده‌های آنان دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم در هر حوزه ای که دارای تخصص و دانش هستیم، خرد جمعی بین استاد و دانشجو ایجاد کنیم، با پرسش و پاسخ و هر آنچه باعث مشارکت بیشتر و انتخابات پرشورتر باشد، می تواند به شرایط همه جانبه کمک کرده و بهتر بتوانیم در صحنه بین المللی مشارکت و فعالیت کنیم و این نقش تعیین کننده و بارزی دارد.

وی در پایان به نشست های مشارکتی با دانشجویان در زمینه انتخابات و فعال شدن انجمن های علمی و کانون های دانشجویی و مشارکت دادن دانشجویان در این حوزه‌ها اشاره کرد.

کد خبر 1749895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha