رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

کانون فرهنگی‌هنری «فاطمة‌المرضیه(س)» در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای برج‌معاذ با فعالیت‌های شاخص در حوزه نوجوانان و جوانان و در محورهای قرآنی، تربیتی، مذهبی، خانواده و رسیدگی به محرومان توانسته به پناه و پاتوق دائمی روستائیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «فاطمه المرضیه(س)» در جوار مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در روستای برج‌معاذ از توابع شهرستان فهرج (واقع در استان کرمان) در سال ۱۳۹۰ تأسیس شد با ۵۰۰ عضو و فعالیت‌های شاخص در حوزه نوجوانان و جوانان در محورهای تربیتی مذهبی توانسته فعالیت های مسجد را رونق ببخشد.

«الهام برجی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فاطمه المرضیه(س) بیان کرد: کانون در راستای تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی تلاش کرده است با برگزاری برنامه های قرآنی شامل آموزش، برپایی دوره های حفظ، روخوانی، تجوید و تفسیر کلام الهی و نیز برگزاری سلسله جلسات نهج البلاغه شناسی برای گروه های سنی خواهر و برادر در مقاطع سنی خردسال و بزرگسال زمینه رونق فعالیت های قرآنی در مسجد را فراهم کند و در این راستا چند حافظ قرآن نیز در مسجد تربیت شده اند.

رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه المرضیه(س) افزود: در مناسبت های مختلف نیز ایستگاه های صلواتی در جوار مسجد و مراسم های مذهبی با حضور فعالان مسجد برگزار می شود و در سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور بچه های مسجد از کسبه های محله با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

وی در ادامه به برگزاری کارگاه هایی به منظور تحکیم بنیان خانواده و مشاوره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های مختلف با موضوع تبیین نقش مادر در خانواده با حضور کارشناسان، اهمیت فرزندآوری، ارائه راهکارهای لازم برای افزایش جمعیت وتربیت فرزند از جمله این کارگاه ها است که با استقبال مادران روبرو بوده است. همچنین برگزاری جلسات سبک زندگی فاطمی و اسلامی، برگزاری کارگاه‌های آسیب شناسی اجتماعی با عنوان «یاریگران زندگی» از دیگر برنامه های این کانون روستایی است.

رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه المرضیه(س) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کمک رسانی به اقشار محروم را از دیگر برنامه های این کانون روستایی برشمرد و گفت: توزیع سبدهای معیشتی و نان، کمک به مشکلات تحصیلی دانش آموزان و تامین نوشت افزار فرهنگی، اجرای طرح «همدلی» به منظور اعزام زائراولی‌ها به مشهد مقدس، تشکیل صندوق های قرض الحسنه برای بانوان سرپرست خانوار و اعطای وام اشتغال زایی از جمله این خدمات است.

 برجی با اشاره به برنامه های کانون در زمینه توانمندسازی و خودکفایی بانوان افزود: با برگزاری کارگاه در رشته های پته دوزی و حصیربافی فرصت اشتغال‌ و کارآفرینی آنها در کنار مسجد مهیا شد و بچه های مسجد هم با فراهم کردن مواد اولیه و نخ برای بانوان سرپرست خانوار فرصت بروز خلاقیت آنها در تولید صنایع دستی را فراهم نمودند و در حال حاضر آنها از مجموعه های مختلف سفارش کار هم می گیرند و یا در نمایشگاه های مختلف محصولاتشان را در معرض فروش می گذارند.

رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

رونق فعالیت‌های قرآنی و اشتغال به همت یک کانون روستایی

وی اجرای برنامه هایی همچون طرح «شنبه‌های با کتاب»، «تعویض کتاب»، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره‌های تخصصی تئاتر، قصه گویی، خوشنویسی و شعرخوانی و اجرای سرودهای محلی و هنرهای نمایشی را از دیگر برنامه های این کانون مسجد در روستای برج‌معاذ معرفی کرد.

کد خبر 1749897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha