نقش آفرینی سازمان همکاری اسلامی، در پیشرفت فضای جهانی «فین تک اسلامی»

گزارش اخیر «فین تک جهانی اسلامی» حاکی از آن است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی همچنان حاکم بر فضای جهانی فین‎تک اسلامی در جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « salaamgateway»، گزارش اخیر «فین تک جهانی اسلامی» حاکی از آن است که اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی همچنان حاکم بر فضای جهانی فین‎‌تک اسلامی در جهان هستند.

در این گزارش آمده است که کشورهای آسیای جنوب شرقی و منطقه شورای همکاری خلیج فارس از جمله کشورهایی هستند که بیشترین فعالیت‌های فین‌تک اسلامی در آنها در حال انجام است.

بر اساس این گزارش کشورهایی مانند ایران، مالزی، امارات، اندونزی و کویت  شش بازار برتر فین‌تک اسلامی هستند که ۸۵ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. 

عبدالحسیب بسیط، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره مالی دیجیتال «الیپسس» و یکی از نویسندگان گزارش اخیر «فین تک جهانی اسلامی» گفت که ابتکارات کشورهای فعال در این حوزه نشان می‌دهد که این صنعت در چه مناطقی در حال شکوفا شدن است.

در گزارش «فین تک جهانی اسلامی» آمده است که پیش‌بینی می‌شود که حجم معماملات در بازار جهانی فین‌تک اسلامی تا سال ۲۰۲۷ به ۳۰۶ میلیارد دلار برسد که دارای رشد قابل توجهی نسبت به ۱۳۸ میلیارد دلار در سال بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ خواهد بود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر ۴۱۷ شرکت در سراسر جهان فعالیت‌های فین‌تک اسلامی را انجام می‌دهند.

با این وجود بر اساس گزارش تازه منتشر شده، هنوز چالش‌هایی بر سر راه شکوفایی این صنعت در جهان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به دسترسی به سرمایه لازم ، آموزش مصرف‌کننده، مقررات، پیچیدگی‌های جغرافیایی و غیره اشاره کرد.

کد خبر 1750575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha