تئاتر کاغذی هنری جذاب برای کودکان و نوجوانان است

عبدالمالکی بابیان اینکه تئاتر کاغذی هنری جذاب برای کودکان و نوجوانان است، گفت: یکی از عمیق ترین تاثیرات تئاتر کاغذی جنبه آموزشی بسیار بالای آن است و چون فرصت ایجاد آن در کیف و دست بچه‌ها فراهم شده آنها می توانند قصه‌های زیادی را به نمایش بگذارند.

یگانه عبدالمالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به برگزاری «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان»، گفت: معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت بسط و گسترش فعالیت‌های گوناگون هنـرهای نمایشی در مساجد کشـور اقدام به برگزاری «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» کرد.

  نویسنده و کارگردان نمایشنامه ایستاده برخاک  در کرمانشاه افزود: این جشنواره شامل تولید، اجراهای عموم توسط گروه‌های کانونی مساجد کشور به منظور شبکه سازی و توسعه آثار نمایشی در مساجد است و نمایش‌های راه یافته به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب و معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد:  این نمایشنامه اقتباسی از کتاب ایستاده بر خاک نوشته ی محسن هجری انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در داستان این کتاب واقعه ی کربلا از زبان تیر گفته می شود.

تئاتر کاغذی هنری جذاب برای کودکان و نوجوانان است

عبدالمالکی افزود: بعد از تاثیرگذاری خوب آموزش تئاتر کاغذی که با همکاری کانون مساجد و گروه تئاتر شبستان برگزار شد، ایده ی این نمایش شکل گرفت.

وی  با اشاره به اینکه این نمایشنامه مناسب گروه های سنی کودک و نوجوان است، اظهار کرد:  قبل از ایام اربعین تئاتر کاغذی ایستاده برخاک با هزینه شخصی تولیدو در مسیر پیاده روی اربعین در پایانه مرزی قصرشیرین، در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای عموم اجرا شد.

عبدالمالکی گفت: پس از اجرای عموم این نمایش، نقاط ضعف اثر ترمیم و اصلاحات متعددی روی آن اعمال شد تا در جشنواره تئاتر شبستان که بانی اولیه تولید اثر بود شرکت کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایشنامه ایستاده برخاک در کرمانشاه افزود:طی تماس و پیگیری های مکرر با کانون مساجد استان  کرمانشاه و دادن قول های مساعد از طرف کانون انشالله از این اثر حمایت لازم انجام خواهد شد تا اجرای خوبی در جشنواره ملی شبستان داشته باشیم.

تئاتر کاغذی هنری جذاب برای کودکان و نوجوانان است

وی در پایان گفت:ویژگی تئاتر کاغذی این است که در زمان کوتاهی آماده می‌شود و در دسترس است و به بچه‌ها هم فرصت می‌دهد خیلی سریع و بدون دغدغه بابت سالن، دکور و هزینه‌های آن به مرحله‌ی اجرای تئاتر برسند.

کد خبر 1750599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha