نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه ضروری است

حجت الاسلام صالحی گفت: نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، آموزش و انتقال این فرهنگ به نسل جوان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره ترویج فرهنگ مهدویت در بین جوانان، گفت: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و زمینه ساز درک فرهنگ دینی است و افراد جامعه را در برابر تمام بیماری های معنوی بیمه می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: هرچند برگزاری برنامه های اعیاد شعبانیه ضروری و لازم است اما، نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه ویژه ستاد شعبانیه قرار بگیرد موضوع ترویج و انتشار فرهنگ مهدوی در سطح جامعه بویژه در میان نسل جوان و نوجوان است لذا  همه ما وظیفه داریم با آشنا نمودن جوانان و نوجوانان خود با این فرهنگ ناب، به ایجاد یک جامعه مهدوی پویا و اثرگذار کمک و امام شناسی را وارد زندگی نسل جوان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بصیرت‌افزایی، تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی با سیره حضرت مهدی(عج) در جامعه را از اهداف برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه میزبان اجرای برنامه‌های نیمه شعبان هستند، تصریح کرد: برنامه های اعیاد شعبانیه با محوریت برگزاری سخنرانی با موضوع فرهنگ مهدویت و برپایی خیمه‌های معرفت و پرداختن به مباحثی، بیان دستاوردهای نظام و اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم بقاع متبرکه شاخص در کرمانشاه، میزبان برنامه احیای شب نیمه شعبان و ویژه‌برنامه‌ها تا هنگام سحر همراه با مناجات‌خوانی ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اعزام مبلغ به سطح استان و حضور در بقاع متبرکه، اظهار کرد:۲۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شدند که ۱۲ مبلغ بومی و از ظرفیت هشت مبلغ غیربومی نیز استفاده شده است.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان گفت: :ترویج و تقویت ارزش‌های دینی بویژه فرهنگ مهدویت می‌تواند در هویت‌یابی به جوانان کمک شایانی داشته باشد.

کد خبر 1750611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha