۳۳۲ بسته جشن تکلیف بین دختران مددجوی مازندرانی توزیع شد

آرامجان از اجرای طرح «دختران ماه» ویژه جشن عبادت دانش آموزان دختر با همکاری کمیته امداد و کانون‌های خدمت رضوی خبر داد و گفت: ۳۳۲ دختر نومکلف مازندران از بسته جشن تکلیف و معیشتی برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اسماعیل آرامجان- معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در جمع خبرنگاران به همکاری این نهاد حمایتی با کانون های خدمت رضوی استان اشاره و اظهار کرد: برگزاری دوره های مشاوره، تامین جهیزیه نوعروسان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی، ازدواج آسان و ... از جمله فعالیت های مشترک کمیته امداد و کانون های خدمت رضوی است.

وی به اهمیت برگزاری جشن تکلیف برای دختران و پسران تازه مکلف شده اشاره کرد و افزود: طرح «دختران ماه»   یکی از برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی برای دختران در آستانه سن تکلیف است که به صورت سراسری در استان های مختلف کشور درحال برگزاری است.

آرامجان با بیان اینکه این طرح با همکاری معاونت فرهنگی کمیته امداد و کانون های خدمت رضوی در دهه فجر و اعیاد شعبانیه در قالب طرح مفتاح الجنه برگزار شد، گفت: این ویژه برنامه با حضور روسای کمیته امدادشهرستان ها و مسئولین کانون خدمت رضوی در منزل دختران در آستانه سن تکلیف انجام شد.

 وی با اشاره به اینکه شش هزار دانش آموز از بین ۱۶هزار دانش آموز مازندرانی تحت حمایت کمیته امداد در مقطع دبستان در حال تحصیل هستند، خاطرنشان شد: ۶۰۲ دختر پایه سوم در مازندران در آستانه سن تکلیف قرار دارند که در این مرحله ۳۳۲بسته ویژه جشن عبادت در استان توزیع شد.

آرامجان اضافه کرد: بسته های اهدایی به دختران تازه مکلف شده شامل :کیف، چادرنماز، سجاده، مهر و تسبیح است.

وی یادآورشد: همچنین بسته های معیشتی به دختران پایه سوم ابتدایی تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا شد.

آرامجان با بیان اینکه طرح «دختران ماه» برای دیگر دانش آموزان دختر تازه مکلف تحت پوشش کمیته امداد استان برگزار خواهد شد، اذعان کرد: دختران تازه مکلف شده ذیل این طرح ملی از آموزش های نماز، احکام و مسائل شرعی و... بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1750702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha