رواج تفکر امام خمینی(ره) ما را از هرگونه آسیب در امان می‌دارد

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: با رواج تفکر و گفتمان امام خمینی(ره)، ما از هر گونه آسیب در امان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره) به تبیین اهمیت این رویداد پرداخت و بیان کرد: شخصیت امام(ره) اعرف از تعریف است. در سرزمین‌هایی که سفیر، رایزن یا نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور ندارند، باز هم شاهد هستیم که شناخت امام خمینی(ره) در آنجا وجود دارد. این نشان از آن دارد که گفتمان امام(ره) جلوتر از ما حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در آنجا که دلدادگان مقاومت و ایستادگی، تا پای جان حضور دارند و فعالیت می‌کنند، هیچ شخصیتی را نمی‌توان یافت که بیش از امام خمینی(ره) در آنجا نفوذ و تأثیر داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت امام خمینی(ره)، ابراز کرد: امام خمینی(ره) بیداری و بازگشت به معنویت را به جهانیان، بیداری اسلامی را در جهان اسلام و استقلال را برای کشورمان به ارمغان آورده‌اند که شواهد این سه گزاره، امروز در داخل و خارج از کشور، کاملا نمایان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با بیان اینکه امروز در دوگانگی سازش و مقاومت، گفتمان امام خمینی(ره)، قابل مشاهده است، ادامه داد: زمانی لازم بود تا با چشم‌های مسلح و دقت زیاد، تأثیر بیانات امام و رهنمودهای ایشان در نقاط مختلف، دیده شود، اما خوشبختانه امروز با چشم سر و با وضوح کاملا، تأثیر کلام نافذ ایشان را می‌توانیم در جای جای عالم مشاهده کنیم.

وی در ادامه، به پذیرش و توجه کشورهای غیراسلامی نسبت به رهنمودهای امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در کشور روسیه، پیش تر تلاش شد تا نامه امام(ره) به گورباچف، در حد خوانش، مطرح شود. اما چندی پیش مستندی درباره محتوا و اهمیت این نامه در مهمترین شبکه روس زبان و در بهترین ساعت آن پخش شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این موضوع، نشان از آن دارد که شخصیت و گفتمان امام خمینی(ره) به مرور زمان، نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه بیش از پیش، مورد توجه مردم نقاط مختلف جهان، قرار می‌گیرد.

دبیر جایزه جهانی امام خمینی(ره) به اهمیت برگزاری این رویداد نیز پرداخت و بیان کرد: ده سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری این جایزه تصویب شد اما متأسفانه برگزاری آن، ده سال به تعویق افتاد. امسال در اساسنامه برگزاری آن، اصلاحات و بازبینی‌هایی صورت گرفت و در اقدامی ارزشمند، شخص رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای سیاستگزاری جایزه جهانی امام خمینی(ره)، حامی جدی این رویداد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ادامه داد: قرار بود بهمن‌ماه امسال، نخستین دوره این جایزه برگزار شود اما تصمیم بر این گرفته شد که با توجه به اهمیت و گستردگی موضوعات این جایزه، ابتدا رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی، برای تبیین آن برگزار شود و سال آینده، رویداد اصلی، باشکوه و در خور نام صاحب آن برپا شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه با رواج تفکر امام خمینی(ره)، ما از هر گونه آسیب در امان خواهیم بود، بیان کرد: مدتی پیش که رایزن فرهنگی ما در خدمت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان رسیده بود، ایشان توصیه کردند که علاقه قلبی به امام خمینی(ره) اکنون بسیار مشهود است اما لازم است که این علاقه قلبی تبدیل به علاقه فکری شود تا بتوان از برکات ایشان، بهره‌مند شد. بنابراین ما در جایزه جهانی امام خمینی(ره) همه تلاش‌مان را می‌کنیم که این تفکر بزرگ، بیش از گذشته تبیین شود تا علاقه فکری به امام(ره)، به منصه ظهور برسد.

بنابر اعلام این خبر، جایزه جهانی امام خمینی(ره) به عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین‌المللی به شکل دوسالانه و در دو بخش عملی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشند، اعطا می‌شود. این رویداد به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، سال آینده برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به وبگاه این جایزه به نشانی https://emamkhomeiniprize.com/ مراجعه کنند.

کد خبر 1750849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha