افزایش تمایل جامعه بریتانیا به استفاده از خدمات مالی و بانکداری اسلامی

تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «Pegasus Insight» نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از مسلمانان بریتانیا خواستار داشتن خدمات مالی اسلامی در این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bestadvice»،تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «Pegasus Insight» نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از مسلمانان بریتانیا خواستار داشتن خدمات مالی و اقتصادی اسلامی و مطابق با شریعت در این کشور هستند و درصد از آنها این امر را بسیار مهم و ضروری می‌دانند.

«شکیب زمان»، مدیر عامل مرکز جدید  «استرایدآپ» که تمرکز آن بر ارائه خدمات بانکی بدون سود به مسلمانان است،گفت: مطالعه اخیر ما اهمیت ارائه خدمات مالی مطابق با شریعت را برای جمعیت مسلمان تایید می‌کنند.

وی افزود: یکی از تمایزهای کلیدی بانکداری اسلامی در مقایسه با خدمات متعارف بانکی، عدم استفاده از سود یا بهره است که اسلام آنر ا ممنوع کرده است و اکثر مسلمانان آن را گزینه‌ای اخلاقی می دانند که با ارزش‌های آنها همسو است.

 «استرایدآپ» اعلام کرد که تحقیقات انجام شده به سفارش این مرکز از سوی موسسه تحقیقاتی «  Pegasus Insight» نشان می‌دهد که خدمات بانکداری اسلامی در جامعه بسیار مورد توجه هستند و نه تنها مسلمانان بلکه غیرمسلمانان نیز مایل به استفاده از اینگونه خدمات هستند.

شکیب زمان تاکید کرد که که با این حال، بزرگترین مانع برای جذب بیشتر، فقدان اطلاعات موجود در مورد برنامه های خرید مسکن است.

«استرایدآپ» با طیف گسترده ای از کارگزاران وام مسکن کار می کند؛  برخی از آنها مستقیما به مشتری مشاوره می دهند و یرخی نیز مشتری را به تیم مشاوران داخلی ارجاع می دهند.

مدیر عامل مرکز «استرایدآپ» یادآور شد که با توجه به تمایل درصد زیادی از مسلمانان و همچنین بخشی از غیرمسلمانان برای دریافت خدمات مالی و بانکداری اسلامی، این مرکز همه تلاش خود را برای راه‌اندازی و توسعه این بخش‌ها انجام خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که استفاده از خدمات مالی اسلامی بتواند دریچه‌ای به سوی شکوفایی کل اقتصاد و صنعت بانکداری در بریتانیا شود.

کد خبر 1750872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha