تمایل ۸۵ درصد از مسلمانان نسل z به استفاده از بانکداری اسلامی

تحقیقات پلتفرم بانکدای ابری «مامبو»، نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از مسلمانان نسل Z علاقه به استفاده از بانکداری اسلامی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « fnews»، تحقیقات «مامبو»، تنها پلتفرم واقعی بانکدای ابری، نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از مسلمانان نسل Z علاقه به استفاده از بانکداری اسلامی دارند.

این تحقیقات حاکی از آن است که  محبوبیت محصولات و خدمات مطابق با شریعت افزایش پیدا کرده است.

این نتایج پس از آن به دست آمد که مامبو یک نظرسنجی تکمیلی  بر روی نظرسنجی سال ۲۰۲۱ با تعداد شرکت کنندگان بین ۱۶ تا ۴۰ در سراسر بریتانیا، آفریقای جنوبی، امارات، اندونزی، مالزی و عربستان انجام شد.

گزارش ۲۰۲۴ آن نشان می‌دهد که مسلمانان نسلZ  بیش از هر زمان دیگری مشتاق بانکداری منطبق با شریعت هستند.

یک پنجم افراد مورد بررسی حتی گفته اند که می خواهند بانکداری اسلامی را بدون توجه به سختی دسترسی به آن امتحان کنند.

گزارش مامبو با عنوان باورها و تجارت: شکل اقتصاد اسلامی در سال ۲۰۲۴، می تواند به آینده جدیدی اشاره کند که در آن محصولات و خدمات مطابق با شریعت شروع به بازار برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد می کنند.

«عمر پل»، معاون تولید و مهندسی مامبو می‌گوید: ما شاهد یک فرصت رو به رشد برای موسسات مالی هستیم تا محصولات مالی مطابق با شریعت را برای پاسخگویی به نیازهای متغیر مصرف کنندگان ارائه دهند.

وی افزود: تعجب آور نیست که تحقیقات جدید ما این موضوع را منعکس می کند و تاکید می کند که ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان می خواهند سرمایه گذاری هایی که بانک با استفاده از پول آنها انجام می دهد با اعتقادات مذهبی آنها هماهنگ باشد.

معاون تولید و مهندسی مامبو گفت: بانک‌ها باید شیوه خود را بررسی کنند و آگاهی خود را در مورد گزینه‌های مالی موجود افزایش دهند تا اطمینان حاصل کنند که با افزایش تقاضا برای بانکداری اسلامی و همچنین بانکداری اخلاقی مواجه می‌شوند.

تحقیقات مامبو نشان می‌دهد که علی‌رغم نیاز به محصولات بانکی مطابق با شریعت، مسلمانان همچنان از خدمات ضعیف برخوردار هستند.

با این حال، با تعداد بی سابقه ای از مسلمانان نسل Z که به دنبال بانکداری اسلامی هستند، این امید وجود دارد که بانک ها بتوانند با خدمات مطابق با شریعت وارد این بازار شوند.

تحقیقات مامبو حاکی از آن است که در بریتانیا، ۳۱ درصد از مسلمانان نسل Z از بانکداری سنتی استفاده می‌کنند، اما پانها هم تمایل دارند به گزینه بانکداری اسلامی روی می‌آورند.

البته، برای اینکه بانک‌ها بانکداری اسلامی را اتخاذ کنند، ابتدا باید افراد را آموزش دهند و آگاه کنند که بانکداری اسلامی یک گزینه مناسب است.

حدود ۴۴ درصد از کسانی که به ترتیب توسط مامبو در بریتانیا مورد بررسی قرار گرفتند، دلیل عدم استفاده از بانکداری اسلامی را به این دلیل می گویند که نمی دانستند این یک امکان وجود دارد.

در حالی که ممکن است برخی بانک‌ها این تصور را داشته باشند که تقاضای کافی برای گزینه‌های بانکداری اسلامی وجود ندارد، ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی برای مسلمانان نسل Z مهم است.

گزارش مامبو نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از مسلمانان در این نسل‌ می‌گویند که مهم است پولشان را در چه بانک هایی سرمایه گذاری می‌کنند و به همین دلیل انتخاب آنها بانکداری اسلامی است.

کد خبر 1760239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha