پرداخت تسهیلات به ۳۷۲ طرح اشتغالزایی در خراسان جنوبی

ذاکریان گفت: تا کنون از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به ۳۷۲ طرح اشتغالزایی و کارافرینی تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان در هشتمین کمیته استانی بندالف تبصره ۱۸ در استان اظهارکرد: از محل اعتبارات قانون بودجه ۱۴۰۱ تا کنون ۱۰ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته که از این میزان ۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال اعتبار نقدی و ۴ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال اسناد خزانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مجموع جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در استان را تاکنون ۲۶.۶ درصد اعلام کرد و افزود: میزان جذب اعتبار نقدی ۳۲.۶ درصد و اسناد خزانه ۱۶.۴ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۰ طرح به مبلغ ۱۸ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال طرح در کمیته های استانی تصویب شده است، عنوان کرد: دو هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال به ۳۷۲ طرح پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم اکنون ۸۰۶ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ در استان موجود است که هنوز جذب نشده و دستگاه های اجرایی و بانک باید روند پرداخت را سرعت ببخشند.

ذاکریان با اشاره به برگزاری سه کمیته کارشناسی طی ماه جاری بیان داشت: ۱۱۶ طرح به کمیته ها ارسال شده که ۹۹ طرح به مبلغ دو هزار و ۳۰ میلیارد ریال تائید و امروز در کمیته استانی برای تصویب بررسی می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به میزان جذب طرح های معرفی شده دستگاه های اجرایی از محل اعتبار نقدی عنوان کرد: رقم جذب طرح های معرفی شده توسط جهادکشاورزی ۲۹ درصد، صمت ۵۹ درصد، گردشگری و صنایع دستی ۱۸ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۲ درصد، فناوری اطلاعات ۱۵ درصد، کمیته امداد ۹۹ درصد، بهزیستی ۱۰۰ درصد، بنیاد برکت ۷۳ درصد و راهداری، راه و شهرسازی و پارک علم و فناوری هم هیچ رقمی جذب نکرده اند.

کد خبر 1750883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha