افتتاح تک مناره مسجد «بالتیمور» در پایان ماه مبارک رمضان

مناره مسجد «بالتیمور» به عنوان تنها برج مستقل در ایالت «مریلند» و یکی از معدود مناره های مستقل در مساجد بزرگ آمریکا، به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « baltimoresun»،مناره مسجد «بالتیمور» به عنوان تنها برج مستقل در ایالت «مریلند» و یکی از معدود مناره های مستقل در مساجد بزرگ آمریکا، به زودی افتتاح می‌شود.

کار ساخت این مناره ۲۱ متری که دارای پنج بخش عمودی است و هر کدام شکل متفاوتی نسبت به قسمت زیر آن دارند، در پایان ماه مبارک رمضان به اتمام می‌رسد.

ساختمان ساده مسجد بالتیمور که زمانی انجمن اسلامی این شهر بود حال توسعه پیدا کرده و سه برابر شده است، اما مسئله مهم آن نداشتن مناره بود.

افتتاح تک مناره مسجد «بالتیمور» در پایان ماه مبارک رمضان

این مسجد دارای یک سالن ورزشی، یک سالن نماز و سه گنبد قرمز است و قرار است یک مناره برای تکمیل و زیبایی مسجد به آن اضافه شود.

متولی مسجد بالتیمور در این باره گفت: بیشتر مساجد در خاورمیانه دارای مناره هستند و ما مدتها منتظر بودیم که مناره خود را داشته باشیم؛ این یک اقدام فوق‌العاده برای شناخت بیشتر این مسجد در میان مردم خواهد بود.

افتتاح تک مناره مسجد «بالتیمور» در پایان ماه مبارک رمضان

«واصب محمود»، از دست اندرکاران طراحی و ساخت مناره در این باره گفت: این سازه اولین مناره مستقل در بالتیمور، تنها برج مستقل در مریلند و یکی از معدود مناره های مستقل در یکی از مساجد بزرگ آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این مناره حدود ۲۵۰ هزار دلار هزینه داشته است گفت که مناره‌ها نقش اساسی در نشان دادن سنت و هنر اسلامی داشته اند و باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

«واصب محمود» تصریح کرد که به طور حتم اضافه شدن این مناره به مسجد بالتیمور تاثیر بسزایی در معرفی بیشتر مسجد و جذب بازدیدکنندگان بیشتر داخلی و خارجی خواهد شد.

افتتاح تک مناره مسجد «بالتیمور» در پایان ماه مبارک رمضان

کد خبر 1751047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha