خراسان جنوبی اولین استان در اجرای طرح آبخیز تا جالیز

سردار زهرایی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی امروز (۲اسفند) در حاشیه مراسم افتتاح طرح از آبخیز تا جالیز در روستای خوشینه علیا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح از آبخیز تا جالیز به صورت مشترک بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی در دولت آیت الله رئیسی آغاز شده است.

وی ادامه داد: اجرای عملیاتی این طرح را طی هفته بسیج داشتیم و این طرح در چند استان کشور آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه ها در استان هستیم.

سردار زهرایی عنوان کرد: خراسان جنوبی باتوجه به خشکسالی های متمادی که سالیان پی در پی عرصه را به مردم روستاها تنگ کرده و محصولات کشاورزی و دامی را دچار مشکل کرده است، حداقل آبها را باید حفظ کرد و به نحو احسن استفاده کرد.

وی  گفت: طرح از آبخیز تا جالیز می‌گوید بالا دست قنوات از آبخوان داری تا آبخیز داری بلید قنوات، استخز ذخیره آب و کانال کشی تا سر مزارع انجام شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه افزود: در این طرح کار مطالعات، نقشه و نظارت با جهاد کشاورزی و کار اجرایی با بسیج سازندگی است.

سردار زهرایی تأکید کرد: امیدواریم این پروژه هایی که آغاز شده و بخشی به افتتاح می‌رسد در بازه زمانی کوتاه مثلا هفته بسیج سازندگی در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی شاهد افتتاح همزمان بخش اعظمی باشیم.

کد خبر 1751100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha