یارانه «فجرانه» پوشش تورم موادغذایی است

باقری با بیان اینکه دولت تا پایان 17اردیبهشت ماه سال آینده با اجرای یارانه «فجرانه» به دنبال جبران تورم است، گفت: چنانچه یارانه بگیران ۷۴۳هزار و ۵۰۰ تومان مبلغ خریدکنند۲۲۰هزار تومان اعتبار را دولت شارژ می کند و باقی را خریدار می پردازد.

علی باقری -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن قدردانی از همراهی فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، دیلی‌مارکت، و فروشگاه‌های اینترنتی) برای اجرای مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه»، اظهار کرد: این طرح در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) به یمن ۴۵سالگی انقلاب اسلامی آغاز شده و تا ۱۷اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا(مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

باقری با بیان اینکه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند، گفت: مبلغ حمایتی دولت به‌ صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته است و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، دیلی‌مارکت، و فروشگاه‌های اینترنتی) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند، بدین صورت که ۷۴۳هزار و ۵۰۰ تومان مبلغ خرید می شود که ۲۲۰هزار تومان اعتبار را دولت شارژ می کند و باقی را خریدار می پردازد.

باقری با بیان اینکه مردم برای استفاده از طرح «فجرانه» تا ۱۷هر ماه فرصت دارند، یادآورشد:شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، ادامه داد: این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

باقری با بیان اینکه کالاها یک مبلغ مبنا و یک مبلغ ارزش روز دارند، تصریح کرد: مبلغ مبنا تا قبل سال ۱۴۰۱ است که متقاضیان هر قلم از این کالا ها خرید کنند باید از جیب خود هزینه کنند اما مبلغ روز که بار تورمی دارد از محل ۲۲۰هزار تومان اعتباری که شارژ می شود جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه یارانه «فجرانه» با یارانه خانوار متفاوت است، خاطرنشان شد: دولت تلاش دارد تورم از سال ۱۴۰۱تا به امروز را با شارژ ۲۲۰هزار تومانی کارت مشمولین طرح یارانه فجرانه جبران کند.

باقری خطاب به فروشندگان فروشگاه های خرد تاکید کرد: این فروشگاه ها دقت داشته باشند باید خریدار مبلغ ۷۴۳هزار و ۵۰۰ تومان را پرداخت کند تا ۲۲۰هزار تومان برای خریدار (سرپرست خانوار) شارژ شود،  اگر رعایت نشود برای فروشنده تخلف ثبت می شود و یارانه فجرانه مشمولین این طرح قطع می شود.

کد خبر 1751220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha