انتخاب آگاهانه

در روایتی از امام علی(ع) آمده است «هیچ حرکت و فعالیتی نیست مگر آنکه تو در انجام آن به علم و معرفت نیاز داری.»

 خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ حجت الاسلام محمدحسین مدبر

قال علی(ع): 
«ما مِنْ حَرَکَةٍ إِلَّا وَأَنْتَ مُحْتاجُ فیها الی مَعْرِفَةٍ»
هیچ حرکت و فعالیتی نیست مگر آنکه تو در انجام آن به علم و معرفت نیاز داری.

علم و آگاهی در آئین ما از جایگاه والایی برخوردار است. این واژه و مشتقات آن در قرآن کریم بیش از ۷۸۰ بار تکرار شده است در پی دانش بودن فریضهای مهم بر عهده هر زن و مرد مسلمان است و برای کسب آن محدودیت های زمانی و مکانی از سر راه ما برداشته شده و موظفیم آن را در هر کجا و در هر زمان جویا شویم.

ما انسان ها برای رسیدن به سعادت و برای حرکت در راه مستقیم و عمل بر اساس حق و حقیقت نه تنها در رفتارها بلکه در کوچکترین حرکتمان نیازمند شناخت و آگاهی هستیم شرکت در انتخابات و انتخاب فرد یا افرادی خاص حرکت بلکه فعالیت مهمی است که در انجام موفقیت آمیز آن نیازمند آگاهی هستیم در غیر این صورت به حکم آیه ٣٦ سوره مبارکه اسراء بایستی پاسخگوی این رفتار خود باشیم ولا بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا﴾ از آنچه بدان علم نداری پیروی تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ : أُولَئِکَ مکن چراکه خداوند از گوش و چشم و عقل شما سؤال خواهد کرد. چرا در انتخابات شرکت کردی؟ چرا نکردی؟ چرا به فلان شخص رأی دادی؟

خداوند از ما و از اعضا و جوارح ما در روز قیامت سؤال خواهد کرد و خواهد فرمود که ما به تو ابزارهای شناخت دادیم می توانستی لحظه ای به تفکر بنشینی، کارهای خوب و بد افراد را با چشمانت ببینی و با سؤال و مشورت با دیگران در مورد آن فرد با گوشهایت بشنوی؛ در نتیجه انتخابی آگاهانه داشته باشی.

کد خبر 1751221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha